-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny sjef for Ashok Leyland
Dette er kanskje ikke så lett å holde orden på. Men Switch er en stor bussprodusent i Storbritannia. Tidligere het de Optare og er fremdeles eid av indiske Ashok Leyland. Og nå har de får en ny CEO med et visst renommé.
Det er ikke ofte vi opplever at et stor selskap, med omfattende presseavdeling og oppegående hjemmeside, utnevner en ny Executive Vice Chairman og CEO uten at man finner et eneste bilde av mannen.
Det skjer i forbindelse med at dr. Andy Palmer fikk den posisjonen hos Switch Mobility.
Der skal han ikke bare pushe busser, men han skal også etablere en helt ny serie med varebiler derfra.
Det er elektriske vi snakker om nå. Selskapet som har tre fabrikker i India og en i Storbritannia, i Leeds, sier at de har levert godt over 300 elektriske busser som så langt har gjort mer enn 40 millioner kilometer.
De forteller også at de har 2.000 bestillinger på de nye varebilene som ingen har sett ennå. Men de vil kanskje ligne på de små indiske pickupene de selger i England under navnet Bada Dost. Ganske enkle konstruksjoner som egentlig er beregnet på dieseldrevne trehjulinger hjemme i India.
Det dreier seg om fem meter lange, 25 kW sterke biler som kan ta inntil 1300 kg og fremdeles holde seg under 3.500 kg grensen.
Palmer er foreløpig best kjent som ambisiøs sjef for Aston Martin etter at han hadde drevet Nissan i Europa i mange år, med stort ansvar for Leaf og med masse suksess for varebilene derfra.
Men så gikk han altså over til Aston Martin, og det var ikke vellykket. Han gjorde gode ting der fra 2014, men så tok han selskapet på børs i 2018. Etter det gikk det bare nedover inntil det hele ble overtatt av en investor fra Canada – og Palmer forsvant.
Siden den nye posisjonen bare er noen dager gammel venter kanskje Switch til han har satt noen positive spor etter seg, før de legger ut noe bilde av sin nye CEO.
Derfor må vi nøye oss med et par bilder, noen år gamle, hentet fra hans tid hos Aston Martin.