-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny sjef for Ashok Leyland
Dette er kanskje ikke så lett å holde orden på. Men Switch er en stor bussprodusent i Storbritannia. Tidligere het de Optare og er fremdeles eid av indiske Ashok Leyland. Og nå har de får en ny CEO med et visst renommé.
Det er ikke ofte vi opplever at et stor selskap, med omfattende presseavdeling og oppegående hjemmeside, utnevner en ny Executive Vice Chairman og CEO uten at man finner et eneste bilde av mannen.
Det skjer i forbindelse med at dr. Andy Palmer fikk den posisjonen hos Switch Mobility.
Der skal han ikke bare pushe busser, men han skal også etablere en helt ny serie med varebiler derfra.
Det er elektriske vi snakker om nå. Selskapet som har tre fabrikker i India og en i Storbritannia, i Leeds, sier at de har levert godt over 300 elektriske busser som så langt har gjort mer enn 40 millioner kilometer.
De forteller også at de har 2.000 bestillinger på de nye varebilene som ingen har sett ennå. Men de vil kanskje ligne på de små indiske pickupene de selger i England under navnet Bada Dost. Ganske enkle konstruksjoner som egentlig er beregnet på dieseldrevne trehjulinger hjemme i India.
Det dreier seg om fem meter lange, 25 kW sterke biler som kan ta inntil 1300 kg og fremdeles holde seg under 3.500 kg grensen.
Palmer er foreløpig best kjent som ambisiøs sjef for Aston Martin etter at han hadde drevet Nissan i Europa i mange år, med stort ansvar for Leaf og med masse suksess for varebilene derfra.
Men så gikk han altså over til Aston Martin, og det var ikke vellykket. Han gjorde gode ting der fra 2014, men så tok han selskapet på børs i 2018. Etter det gikk det bare nedover inntil det hele ble overtatt av en investor fra Canada – og Palmer forsvant.
Siden den nye posisjonen bare er noen dager gammel venter kanskje Switch til han har satt noen positive spor etter seg, før de legger ut noe bilde av sin nye CEO.
Derfor må vi nøye oss med et par bilder, noen år gamle, hentet fra hans tid hos Aston Martin.