-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Volvo: Bedre enn ventet
Volvo AB har nettopp lagt frem sin kvartalsrapport som viser en overraskende høy fortjeneste.
Som alle andre fabrikker har Volvo måttet kjempe mot komponentmangel, uforutsigbare forsyningslinjer, mangel på transportmuligheter og – nå sist – krigen i Ukraina.
De har allikevel åpenbart gjennomført en skikkelige sjongleringsøvelse når de nå allikevel kan vise en driftsinntekt på 12,68 milliarder svenske kroner.
Der var ikke den spesielle reserveavsetningen i forbindelse med Ukraina-krigen, på 4,125 milliarder kroner tatt med.
Dermed ble det nesten en milliard mer enn i samme periode i fjor, og, skriver Reuters, vesentlig over det analytikerne hadde sagt i en Refinitiv-spørring. Der regnet de med 10,55 milliarder.
Salget økte enda mer, med 12 % til 105,3 milliarder. Driftsmarginen endte da på solide 12,5 % .
På tross av problemene fikk de levert 55.600 biler i Q1 – det er ny rekord for kvartalet og 6 % opp i forhold til i fjor.
Også buss var bedre. Salget økte med 28 % til 3,1 milliard kroner, og dermed ble det positiv driftsmargin på 0,7 %. For et år siden var den på minus 0,6.
I rapporten skriver Martin Lundstedt, Volvo CEO, at de har hatt høyere kost på grunn av vanskeligheter med forsyningskjeden, og høyere priser på råvarer, men har klart å jobbe proaktivt med pris-settingen for å dempe utslagene.
-Vi har store ordrebøker, fortsetter han, - og lange leveringstider. Dette har gjort at vi har begrenset antall bestillinger vi kan motta.
- Vi gjør alt vi kan for å korte ned ledetiden for våre kunder, sier han også, men må slå fast at bestillingene både på Volvo, Renault og Mack lå 47 % under år-på-år. I volum betyr det at han nå hadde 45.600 ordres, i fjor var det 85.461.
Han ser for seg fortsatte problemer med priser og logistikk, men han holdt fast på sine opprinnelige 2021-prognoser for både Europa og USA.