-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Åtte helelektriske MAN eTGE til DB Schenker
Avtalen i Oslo er en av de hittil største handlene MAN har gjort med sin elektriske varebil internasjonalt. Bilene skal brukes ved DB Schenkers nye City Hub på Filipstad.

Det nye logistikkanlegget ble offisielt åpnet onsdag 8. mai, og de åtte elektriske MAN eTGE varebilene skal brukes til varedistribusjon uten lokale utslipp innenfor Ring 3 i Oslo.
– Vi er glade for å ha kommet i mål med de åtte elektriske varebilene, sier Nils-Petter Buer, som er kommunikasjonssjef i DB Schenker Norway.
– Dette er ytterligere et skritt på veien mot mest mulig utslippsfri transport, særlig i byområder. Fra før har vi elektriske varesykler i Oslo og Bergen, og nå jobber vi videre mot elektriske lastebiler. Blant annet skal transporten mellom vår hovedterminal på Alnabru og City Hub’en på Filipstad etter hvert skje elektrisk, fortsetter han.
Partnere
At valget falt på nettopp MAN er ingen overraskelse – DB Schenker og MAN har lenge samarbeidet om en rekke prosjekter. Blant annet platooningforsøk i Tyskland.
Utvendig er det praktisk talt ikke noe som skiller en dieseldrevet TGE 3.140 og en elektrisk eTGE. Selv typebetegnelsen er den samme, ettersom de åtte varebilene til DB Schenker er 3,5-tonnere med en elektrisk effekt på 100 kW, som omregnet i mekaniske hestekrefter er 136 hk. Største dreiemoment er 290 Nm som oppnås allerede i igangkjørings-øyeblikket.
eTGE har et lastevolum på 10,7 kubikkmeter og kan leveres med totalvekt opp til 4,25 tonn. Batterikapasiteten på 36 kWh kommer fra et litium-ion-batteri som er plassert i kjøretøyrammen. Maksimal rekkevidde er inntil 173 km (NEDC).
Garanterer 70% etter åtte år
Lading opp til 100 prosent skjer på 5 timer og 20 minutter ved bruk av AC veggboks på 7,2 kW, men bilen kan også hurtiglades opp til 80 prosent på 40 minutter ved hjelp av CCS-kontakt (40 kW). Det er også mulig å lade eTGE fra ordinær kontakt.
MAN garanterer en fortsatt minimum batterikapasitet på 70 prosent etter åtte år eller 160.000 km.
De åtte varebilene ble utlevert fra MAN-anlegget på Skårer hvor verkstedet nå er fullt ut utstyrt for å yte service og reparasjoner på elektriske nyttekjøretøy.