-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Bosch med hydrogen til Kina
Omtrent samtidig med Volvo og Daimlers felles-satsing, Cellentric, fortalte Bosch at de har laget en tilsvarende organisasjon med verdens største lastebilprodusent Qingling.
Det nye Kina/Tyske selskapet skal ha akkurat samme formål som Cellentric: utvikle brenselcelle-drivlinjer for tunge biler, og få dem ut på landeveien.
Navnet på det felles selskapet er kanskje ikke like kjapt som på det tysk-svenske, men tidsplanen er mye raskere.
Bosch Hydrogen Powertrain Systems, som det heter, forteller at allerede i år skal Qingling ha en testflåte på 70 biler, utstyrt med Bosch sin brenselcelle-modul, på veiene og i trafikk.
Markedet vil få de første produksjonsbilene i 2022-2023.
Til sammenlikning sier Cellentric at de arbeider for å få slike biler ut i andre halvparten av dette ti-året.
Bosch har lenge jobbet hardt med hydrogen og brenselceller. De har utviklingssentra både i Bamberg, Feuerbach og Homburg, der de nå jobber med industrialiseringen av disse stackene.
Det jobbes også tett sammen med svenske Powercell.
Dagens melding kommer som en naturlig fortsettelse av en rammeavtale de to gjorde like før jul i fjor.
Der ble det også sagt at det kommende selskapet skulle få en kapital på 800 millioner RMB og at Bosch skulle ha 60 prosent. Allerede da hadde Bosch sitt eget forskningssenter, spesialisert på brenselceller, i Wuxi – rett nord for Shanghai.
Qingling jobber tett med Isuzu. Man kan regne med at det som blir bra for Qingling også vil bli bra for Isuzu.