-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Dobbeltdekker på hydrogen
Den britiske bussbyggeren ADL – Alexander-Dennis het det før – forteller at de skal på markedet med en brenselcelle to-dekker i løpet av året. Rekkevidde: nesten 500 km.

ADL sier at de allerede er på andre generasjons hydrogenbusser, derfor er denne døpt H2.0
Og når de forteller om mer enn 25 år med hydrogen erfaring tenker de først og fremst på New Flyer. Dette er en kanadisk bussprodusent - Nord Amerikas største - som har kommet svært langt på batterielektrisk, men som også har jobbet med brenselcelle-strøm.
Både New Flyer og ADL er eid av det samme konsernet: NFI.
ADL har altså ikke gått opp dette sporet alene, og til H2.0 har de også hentet hjelp både fra Voith og Ballard.
Ballard leverer brenselcelle-enheten men Voith stiller med sitt VEDS – Voith Electrical Drive System. En moduloppbygd elektrisk drivlinje.
Spesielt for den nye konstruksjonen er mange mindre tanker i stedet for et par store. På den måten har man skapt større volum for passasjerer samtidig som man har en rekkevidde som er mer enn tilfredsstillende for en langrutebuss.
Voith-enheten har selvfølgelig finesser som regenerativ bremsing, men det sies også at den er spesielt god på termisk styring slik at ekstra varme fra brenselcellene og drivlinjen kan brukes til oppvarming av bussen når det er behov for det, og derved minske det totale kraftbehovet.
Paul Davies, ADL-sjefen kaller bussen «en milepæl på veien mot utslippsfri teknologi. Her har vi uovertruffet effektivitet som gir bussen førsteklasses rekkevidde. Perfekt for lange strekninger som de batterielektriske ikke behersker».