-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Elektrisk Solaris skreddersydd for Skandinavia
Hittil har vi ikke sett noen 15-meters treakslet elbuss på veien i Norge. Det vil Solaris gjøre noe med.

Når den polske produsenten nå lanserer helelektriske Urbino 15 LE med tre aksler har de nemlig den typiske skandinaviske kunden i tankene.
Elbussen blir tilgjengelig både som bybuss (klasse I) og intercitybuss (klasse II).
LES OGSÅ: Solaris skal levere trolleybusser til Bergen
Nå er ikke treakslede 15 metringer noe nytt for Solaris. De bygget sin første buss med denne konfigurasjonen i 1999, og har siden levert rundt 1.300 slike – men da med diesel- eller gassmotor.
Imidlertid har ikke Solaris kunnet levere denne konfigurasjonen de senere årene.
Sverre Skaar, adm. dir. i Solaris Norge AS, har i YrkesBil tidligere omtalt dette som deres akilleshæl i det norske markedet hvor denne busstypen er betydelig etterspurt.
– 15 meter laventre er en busstype Solaris ikke har solgt så mye av de seneste fem årene, men som nå begynner å etterspørres igjen. For å henge med og være blant de fire største hvert år, som er målsettingen, trenger vi et slikt produkt. Laventre er et typisk skandinavisk produkt, sa Skaar til YrkesBil for ett år siden.
Han antydet den gangen at fabrikken jobbet med en 15 meters treakslet elbuss, og det er den bussen vi ser resultatet av nå.
LES OGSÅ: Passerer 500 busser i Norge
Urbino 15 LE Electric skal tilbys med to eller tre dører, og har sitteplass til 55 passasjerer.
Energien skal lagres i Solaris High Energy+ batterier av nyeste generasjon, og disse kan lades enten via plugg i vegg eller pantograf på taket.
Solaris er foreløpig sparsommelige med tekniske data for kjøretøyet, men lover å slippe mer informasjon i april. Sverre Skaar opplyser at Norge vil få de første bussene.