-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kjøper to elektriske 26-tonns renovasjonsbiler
Sarpsborg kommune utfordret anbudstilbyderne på miljøløsninger. Norsk Gjenvinning fikk fornyet tilliten da de kom opp med to elektriske 26-tonns renovasjonsbiler.

Norsk Gjenvinning har vunnet kontrakt med Sarpsborg kommune om innsamling av husholdningsavfall.
I anbudet stilte kommunen krav om Euro6 dieselbiler, men utfordret samtidig leverandørene om mer bærekraftige alternativer gjennom å vektlegge miljø høyt.
El og biogass
Norsk Gjenvinning vant frem med en innsamlingsløsning basert på to elektriske biler, samt biogassdrift på øvrige biler som tømmer beholdere. Dette blir de to første store fullelektriske renovasjonsbilene i Norge, ifølge selskapet.
Mandag 5. desember ble kontrakten mellom Sarpsborg kommune og Norsk Gjenvinning signert.
- Vi gir ros til Sarpsborg kommune som valgte en bærekraftig løsning fremfor å bare vektlegge pris i tildelingskriteriene. Nå håper vi at flere kommuner følger etter og ser at det er mulig, sier Jørgen Nikolai Pettersen administrerende direktør Norsk Gjenvinning Renovasjon AS i en presseuttalelse.
Sentrumsnære områder
I tillegg til de to fullelektriske renovasjonslastebilene (26 tonn) vil alle biler som kjører beholdertømming i Sarpsborg kommune kjøre på biogass fremfor diesel.
- Vi skal kjøre de to elektriske bilene på ruter i sentrumsnære områder, sier Pettersen.
Kommunikasjonssjef Annica Fiedler i Norsk Gjenvinning opplyser til YrkesBil.no at de ennå ikke har bestilt bilene.
- Vi vurderer Dennis Eagle som chassis via PVI i Frankrike og Joab som påbygg. Estimert kostnad er cirka 5 millioner norske kroner per bil, som har en gjennomsnittlig rekkevidde på 9 timer, sier hun.
- Med disse bilene vil vi bidra til å redusere utslippene i Sarpsborg sentrum. I tillegg er erfaringen at støy fra renovasjonsbiler er det største problemet i sentrumsnære strøk. Med elektriske biler vil støynivået reduseres betraktelig.
Minimerer transporten
Innsamlingskontrakten er en fornyelse for Norsk Gjenvinning som har kontrakten i dag. I den nye kontrakten har Sarpsborg kommune valgt å også legge inn behandling av avfallet.
- Vi kommer å håndtere alle fraksjoner lokalt i Østfold. Eksempelvis vil papir og plast sorteres ved Norsk Gjenvinnings anlegg i Sarpsborg før det selges som råvarer, og restavfallet vil kjøres rett til forbrenningsanlegg for fjernvarmeproduksjon i Sarpsborg - en gunstig løsning som minimerer transporten av avfallet.
Kontrakten starter opp 1. oktober 2017 og varer frem til 30. september 2022 med opsjon for 1+1 år forlenging.