-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
MAN på bergingstoppen
MAN var bilmerket med flest redningsbiler de siste årene. Viken var fylket der de fleste ble registrert.

I forbindelse med en oversikt over hvilke nye biler som ble solgt i hvilke nye fylker i fjor (du vil finne det i neste utgave av YrkesBil som er rett rundt hjørnet nå) har Opplysningsrådet for Veitrafikken utarbeidet en statistikk for oss som gjør det mulig å dykke litt ned i for eksempel Bergningsbiler.
I fjor ble det registrert 67 slike, det var 11 færre enn året før.
Både i 2019 og i 2020 var MAN merket på topp, men begge årene var det delt førsteplass.
I 2019 hadde både MAN og Volvo 10 chassiser hver i denne gruppen, i fjor var det Mercedes-Benz som delte førsteplassen med MAN. Begge hadde da 9 biler hver.
I 2019 lå Mercedes på 3. plassen, i fjor var det Volvo som endte der.
Begge årene var det Viken som var Bergingsbil-fylket. For to år siden ble det registrert 31 biler i det som i dag regnes som Viken. Det tilsvarer ca. 40 %. Med 37 biler i fjor økte Viken til 55 %. Rogaland fikk 6 slike biler i fjor (inkl. en Volkswagen!) mens 5 endte i Finnmark og Troms.
I 2019 ble Innlandet det nest største fylket med 9 biler, mens Rogaland nøyde seg med 8.
Ett fylke utmerker seg som enmerke-område. Både i 2019 og i 2020 var det ikke annet enn Mercedes-Benz som var aktuelt blant redningsselskapene. I 2019 hadde dessuten MAN monopol i Vestland.