-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Scania-kunder platooner
Sammen med to store transportører skal Scania nå prøve ut platooning i praksis.

Ikke lenge etter at MAN har fortalt om sine platooning-forsøk – vogntog, sammenkoblet ved hjelp av elektronikk – som gjennomføres med en stor kunde, før Scania forteller om det samme. Bare dobbelt så mye.
De skal nemlig ut på landeveien med disse elektroniske togene sammen med to kunder. En i Spania og en i Finland.
Acotral heter den spanske stor-transportøren. I disse dager setter de i gang to lastebilkonvoier, hver med tre biler.
Det er Scania R450 semier som skal benyttes. Den ene ruten vil bli 350 km. mellom Ribarroja og Getafe, den andre blir kortere, 200 km: Valladolid-Getafe.
Sjåførene som skal være med er spesialutdannet for disse jobbene og skal bidra til den etterfølgende evalueringen. Acotral, som har vært en pådriver for mange små revolusjoner i spansk landeveistransport, har planer om mange flere konvoi-ruter.
I Finland er det Ahola som skal jobbe sammen med Scania om denne nye teknologien. Der planlegger transportøren tog med «tre eller flere» biler.
«For oss er det viktig å kunne gjøre arbeidssituasjonen for sjåførene bedre, ved hjelp av ny teknologi», sier Hans Ahola – sjefen for Ahola Transport.
Sammen med Scania vil han innføre semi-autonome biler for utvikle nye transport-teknolgier.
Men ikke mer revolusjonerende enn at i første omgang skal det også her være med en sjåfør i hver eneste bil i konvoien.