-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
UPS går for el-Thor
At UPS er flinke til å eksperimentere med alternative drivlinjer har vi nevnt før. Og at det er en produsent som heter Thor som gjerne vil ta innersvingen på Tesla Truck har vi også fortalt. Og nå gjennomfører UPS og Thor et distribusjonsbil-forsøk.

Det er et halvt år siden LA-basert Thor Trucks presenterte forslag til en klasse 8 bil som både skulle yte mer enn, og komme før, Teslas store bil.
Nå forteller de at de også har tenkt nedover. Ikke helt ned til «normal» Tesla-størrelse, men til distribusjonsbiler. De som heter Klasse 6 i USA.
UPS har hatt flere samarbeidsprosjekter med leverandører av elektriske varebiler i USA, og de har også vist seg frem i Paris, London og Frankfurt med alternative løsninger.
Men nå har Thor og UPS gått sammen om en nullutslippsbil i en klasse som til nå har vært ignorert av elbil-interesserte.
Klasse 6 er det amerikanerne vil kalle den øverste delen av «Medium Trucks» (som også inkluderer Klasse 4 og Klasse 5). Klasse 6 går grovt sett fra 9 til 12 tonn totalvekt.
Nå skal altså en slik bil kaste seg ut i pakkelevering i Los Angeles. Et av det tettest trafikkerte metro-områdene i landet.
Forsøket skal vare i seks måneder og der skal man samle erfaringsdata om pålitelighet, batterikapasitet, praktisk rekkevidde, lading og alt det andre som hører med.
De første bilene har en beregnet rekkevidde på 160 km, men Thor sier at de i første omgang skal gå inn for å få prisen på biler som dette ned på litt under 70.000 dollars – tilsvarende en dieselbil – men da må de nøye seg med batterier som ikke gir mer enn 50 miles (ca. 80 km) rekkevidde.
UPS er helt klar på at dersom dette blir vellykket skal de øke med flere av disse bilene og at de også skal brukes i andre byer i USA.
Bilene som UPS bruker nå har et helt vanlig walk-in karosseri fra Morgan Olson, men Thor-chassiset er originalt og skreddersydd til den nye drivlinjen.