-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Volvo/Renault: først til el-pluggen
Det er nesten så man tror Renault og Volvo konkurrerer om å være den første i familien som plugger bilen sin i kontakten.

Bare noen dager før Volvo har invitert til el-lastebil-fest i Gøteborg kommer Renault med en melding om at de er klare til å sende en serie elbiler ut på markedet. «For nå er tiden inne til å konkurrere med dieselbiler».
Renault har selvfølgelig også testet elbiler de siste årene. De sier at de begynte med dette for alvor i 2009, og var faktisk på markedet med en elektrisk Maxity allerede i 2010 – men det ble aldri noe volum av det.
Det skal imidlertid endre seg nå som det bygges en egen elbil-linje på lastebilfabrikken ved Blainville-sur-Orne i Normandie.
Men i kappløpet om å komme Volvo i forløpet har franskmennene glemt å fortelle oss noe nærmere om hvilke biler de tenke å elektrifisere.
Det eneste de skriver i pressemeldingene er at dette er et resultat av lang tids testing i virkelig trafikk sammen med gode kunder.
De bilene vi kan vente oss er beregnet på «urban og peri-urban (!) innsats».
Vi får også beskjed om at null-utslipp er en av hjørnestenene i Renaults strategi for urban transport, og de minner om at elbiler kan bidra til å minske trafikktettheten ved at lydløs fremdrift gir bedre muligheter for å operere når folk sover.
Men vi vet at fabrikken har hatt en rekke testbiler i 12-16 tonns klassen ute hos store kunder som Guerlain, Carrefour, Nestle og Delanchy de siste årene, i tillegg til de Maxity de har klart å selge.
«Det er den som har hjulpet oss til å opparbeide et nettverk som nå er i stand til å selge, vedlikeholde og reparere elektriske biler», sier Francois Savoye, ansvarlig for Renault Last sin energi-effektivitets strategi. «Men dagens elektriske biler er konkurransedyktige – det var de ikke i 2010» føyer han til.
Nå føyer også pressemeldingen til at grunnen til at Renault er kommet såpass langt er at de har kunnet trekke på de imponerende Forsknings- og Utviklings-muligheter de har hos Volvo. Og selvfølgelig også utveksling av kompetanse – ikke minst ved den felles utviklingen av elektriske busser de har gjennomført».
Det er med andre ord sannsynligvis en veldig vennskapelig konkurranse de to fabrikkene legger opp til nå. Kanskje de til og med allerede er enige om hvem som blir først til pluggen?