-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
189 byløver klare for innsats i Trondheim
Det er nok ingen overdrivelse når MAN beskriver klargjøringen som «omfattende arbeid».
MAN skal totalt levere 189 nye bybusser av typen Lion’s City til Trondheim for oppstart av to anbud lørdag 3. august.
Totalt får trønderhovedstaden nær 300 nye busser denne dagen.
Biogass og HVO
84 av MAN-bussene skal driftes av Tide Buss AS. 47 av bussene er leddbusser, mens de øvrige er 12 meter lange busser. 30 av leddbussene skal gå på det fornybare drivstoffet HVO (hydrert vegetabilsk olje) mens de øvrige bussene skal kjøres på biogass.
105 busser fra MAN skal driftes av Vy Buss AS, tidligere Nettbuss AS. Dette fordeler seg på 13 leddbusser, 35 treakslede busser med lengde 14,7 meter og de øvrige er 12 meters busser. De 14,7 meter lange bussene skal gå på HVO, mens de øvrige har motorer for biogass.
Felles for HVO og biogass er at CO2-utslippene er redusert med drøyt 90 prosent sammenlignet med ordinær diesel, ifølge MAN. Spesielt biogass har dessuten minimale utslipp av NOx og partikler.
Begge anbudene har en varighet på 10 år.
Bedre komfort
De nye bussene skal også by på komfortmessige forbedringer for passasjerer og sjåfører, ifølge leverandøren.
Alle bussene har for eksempel dørautomatikk med passasjerbetjening inne og ute. Videre har bussene sanntids informasjonssystem i henhold til den nye ITxPT-standarden med store informasjonsskjermer for passasjerene. Bussene er også utstyrt med video-overvåkningsanlegg.
Alle bussene er inkludert i service- og reparasjonsavtale med MAN.
– Klargjøring av hele 189 busser er et omfattende arbeid som krever stor kapasitet. MAN i Trondheim har leiet et nærliggende område for å kunne gjennomføre oppgaven, noe som også var nødvending for å sikre god kvalitet for eksisterende kunder av MAN sitt verkstedsanlegg i Trondheim, opplyser importøren i pressemeldingen.