-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Over 400 prosent økning i hjemleveringer
Konsekvensene av koronaviruset er for det meste kritiske, men noen lyspunkter finnes også. Posten, for eksempel, har aldri opplevd maken til vekst.


ENORM ØKNING: Det som bestilles er typiske varer som er nødvendig i det daglige, som mat, medisiner, leker til hjemmeværende barn, for til katter og hunder, og datarekvisita for å kunne ha hjemmekontor. I tillegg har det også vært en god del varer fra Vinmonopolet. Foto: Posten
– Vi har aldri kjørt flere varer hjem på døren til folk enn hva vi gjorde i forrige uke og i går satte vi nok en ny rekord i vårt område. Folk ønsker ikke å oppsøke store folkemengder i disse tider, og vil derfor ha varene levert på døren, sier regiondirektør Hans-Øyvind Ryen i Posten i en pressemelding.
Størst er økningen i Oslo og Akershus hvor det har vært en økning i hjemlevering på nesten 450 prosent, sammenlignet med samme uke i fjor.
For å håndtere den voldsomme økningen i hjemlevering har Posten lagt om mange av sine rutiner og samarbeider på nye måter på tvers av avdelinger i konsernet.
– I disse dager trenger vi mange flere medarbeidere til hjemlevering. Det gjør at vi kan utnytte kapasiteten der koronakrisen har gjort at det er blitt mindre å gjøre. Jeg vil rose medarbeiderne som er fleksible og tar utfordringene på strak arm. De står på i en krevende tid, og er stolte over å bidra til at samfunnet går rundt, sier Hans-Øyvind Ryen.
Han tror at situasjonen landet er i nå kan skape en ny standard for levering av pakker som vil fortsette også når situasjonen har normalisert seg.
I Norge har kundene vært vant til at pakker det ikke er plass til i postkassen hentes på postkontor eller i Post i Butikk. Dette kan endre seg nå.
– Posten har utviklet mange forskjellige måter å levere pakker hjem til mottakerne på. Nå får de også øynene opp for hvor enkelt og praktisk dette er, sier Ryen.