-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Tilbake til (den originale) Defender-smaken?
Med base i Skottland foredles en skikkelig hard core offroader med røtter i Sheffield og Storbritannias jern&stål tradisjoner.
BilJobb.no
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
Fremkommeligheten til en ATV kombinert med kapasiteten og holdbarheten til en seriøs fire-ganger-firer var oppskriften til John Foers da han presenterte sin IBEX for mer enn 30 år siden.
Den er utviklet og forfinet underveis selvfølgelig. Dagens aktuelle versjon heter F8 og leveres både som ferdigbygget – med en million muligheter for spesielle ønsker og behov – eller som byggesett.
Pussig nok har Foers Ibex en kompakt side på norsk på Wiki. Men finnes det virkelig en slik i Norge?
I hvert fall kan man der lese om en av spesialitetene:
«En spesiell løsning som Ibex kan leveres med er Foers patenterte Vector vinsjsystem. En vinsj monteres sentralt i kjøretøyet, og kabelen går til kasteblokker foran og bak. Kjøretøyet kan trekke i begge retninger, ellers kan kabelen trekkes ut og festes i begge ender, og kjøretøyet kan dra seg langs kabelen som en taubane».
To entusiaster i Glasgow, Russ Peterson og Ross Anderson, valgte å gå løs på Foers hjemmebygg-tilbud da de bestemte seg for å bygge en kompromissløs elektrisk offroader.
De forteller at de først så på den gamle Defender, men det ble for mye mas med å oppgradere gamle biler nå som gamle Defendere begynte å få verdi som om de var bygget av gull.
F8-modellen til Foers er gjennomprøvd over store deler av verden og har vist seg å holde. Og siden de bruker alt fra potente bensin V-åttere til slitne gamle Perkins firere ville det være uproblematisk å legge en batteri/elmotor pakke ned i chassiset.
Bilen, som er døpt Munro, er ikke klar ennå, men de store linjene er trukket opp. Som en amerikansk elmotor på 215 hk og 350 Nm, og 1000 kg nyttelast.
Men batteristørrelser og rekkevidde og andre detaljer må vi vente på. Og med en konstruksjon som i prinsippet lever av å være fleksibelt er det sannsynlig at man med tiden kan skreddersy drivlinjen også.
Det er litt gøy der Russ, eller er det Ross?, sier at «vi ville skape en bil du kunne entre med møkkete slagstøvler, hive en høyballe baki for å mate hestene og så dra på campingtur med den til helgen. At den også er elektrisk er egentlig irrelevant for slik vi ser det vil elektriske biler bli den nye standarden veldig raskt».