-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS

Klare lyspunkter i nyttebil-statistikken
Ikke bare bremset nedgangen på den samlede nyttebilregistreringen i Europa – fra minus 8 prosent i august til minus 6,6 prosent i september – men for andre gang i år økte alle biler over 3,5 tonn i forhold til i fjor, med nesten 5 prosent.
Minus 17,6 prosent akkumulert etter tredje kvartal, sier ACEA i sin månedlige opptelling av nyttebilregistreringer i Europa i september.
Og de føyer til «minus 6,6 prosent i september».
Varebilene trekker ned
Som vanlig er dette bare halve sannheten. Disse tallene dreier seg nemlig om EU. Heldigvis finnes det separat statistikk både for EFTA (ca. 3,3 prosent av totalmarkedet) og UK (nesten 18 prosent av totalen), slik at vi kan regne HELE Europa.
Og da ser vi at det fremdeles er varebilene, de under 3,5 tonn, som trekker ned. I september var de i pluss med 0,6 prosent i EFTA og med 10,8 prosent i UK, men i EU lå de fremdeles 11,3 prosent etter. Dermed endte det segmentet 6,5 prosent under i september.
Akkumulert er de fremdeles mer enn 21 prosent bak i Europa. Legger man til UK og EFTA er etterslepet nesten det samme: 20,9 prosent.
De tunge drar lasset
Den store gruppen på mer enn 3,5 tonn økte med 18,3 prosent i EU i september. For hele Europa var økningen litt lavere – 18,0 prosent. Akkumulert leser man også pluss-tall nå. 1,5 prosent i EU og 1,3 prosent når du legger til resten av Europa.
Nok en gang ser vi at det er de tyngste som drar lasset. De over 16 tonn økte med 21 prosent i EU og med 21,5 prosent i hele området. Akkumulert ligger EU 4,6 prosent foran og legger du til UK og EFTA er vi 4,9 prosent foran - litt over 1.000 biler!
Det forspranget var på 2,9 prosent etter august. Med slik økning betyr det forhåpentlig at vi får se et økende overskudd helt frem til neste år.