-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Amarok i bilder
Volkswagen er ute etter å tiltrekke seg nye kundegrupper når de til høsten lanserer andre generasjon Amarok.
Volkswagens pickup Amarok skiller seg ut fra sine konkurrenter først og fremst ved et høyere komfortnivå. I tillegg har den kjøreegenskaper man normalt finner i mer påkostede SUV-er.
Det kom tydelig frem da vi kjørte en stor test av alle pickuper på det norske markedet for noen år siden.
Dette vil Volkswagen tydeliggjøre enda klarere når generasjon to lanseres i september. De legger ikke skjul på at de akter å tiltrekke seg kunder som normalt ikke ville velge en pickup.
«Takket være høy sitteposisjon, godt utsyn i alle retninger og et interiør av høy kvalitet, er nye Amarok et reelt alternativ for kunder som tradisjonelt sett ville valgt en SUV,» sier de i en pressemelding som ledsages av de første offisielle bilder av bilen.
Påkostet
De fremhever blant annet elektrisk justerbare komfortseter med høyde- og lengdejustering godt over det som er normalt i denne klassen.
«De elektriske setene kan justeres i 14 retninger og sørger dermed for at førere av alle kroppsfasonger kan finne riktig sittestilling», hevder de videre.
Dashbordet har fått ny design som oppleves som mer moderne – samtidig som det praktiske aspektet er ivaretatt av flere smarte oppbevaringsrom.
Ved hjelp av multifunksjonsrattet kan sjåføren operere både radio, telefon og multifunksjonsdisplayet. Rattet kan leveres med girhendler som gir føreren full kontroll over den nye 8-trinns automatgirkassen.
Kommunikasjon
Helt øverst i dashbordet finner man det oppgraderte infotainment-systemet med Bluetooth telefontilkobling og DAB+ som standard. Med funksjoner som App Connect, Guide & Inform og Car-Net får dette enda flere funksjoner enn tidligere.
Infotainment-systemet har også en smart funksjon som gjør kommunikasjonen mellom for- og baksetet enklere enn tidligere.
Ved å bruke mikrofonen til håndfri-anlegget spilles automatisk denne lyden gjennom høyttalerne i baksetet. Dette gjør at sjåføren slipper å snu seg for å snakke med passasjerene, og gjør dermed bilturen enda litt sikrere. Smart!
I fjor ble det ifølge OFV registrert 966 nye Amarok i Norge – av disse kun 17 som personbiler. De fleste finner nemlig ut at de greier seg godt med to seter når baksetene utløser noen hundretusen i engangsavgift.
Men så ekstreme forskjeller på vare- og personbiler er det jo ikke i mange andre land, så det kan godt være Volkswagen lykkes med strategien om å lokke til seg SUV-kunder.
Nye Amarok vil være tilgjengelig i Norge i september. Du kan lese mer om bilen i vår forrige omtale.