-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter

Amazon går for eActros
Amazon har sagt null CO2 fra virksomheten innen 2040. Nå legger de inn en stor ordre på elektriske lastebiler fra Mercedes-Benz.
Amazon har hatt en nesten-serie produsert eActros på et av sine logistikk-sentra i Tyskland en stund nå.
Det virker som den overbeviste – når har i hvert fall distribusjonsgiganten plassert en ordre på 200 eActros 600 hos Mercedes-Benz.
Amazon sier det er deres største elbilordre noensinne (hva skjedde med bestillingen på 100.000 Rivian i 2019?) og Mercedes-Benz sier dette er den største bestillingen på det elektriske flaggskipet overhodet.
Ingen av dem påstår det er verdensrekord. Det er mulig de vet om noen større tilsvarende avtale i Kina, men den store bestillingene vi har notert på dette feltet er fjorårets bestilling på 100 Volvoer fra DFDS. Noe som forresten får DFDS sin flåte av tunge, elektriske lastebiler opp til 225 når ordren er ferdiglevert.

Amazon skal plassere hele 140 av disse nye bilene i Storbritannia. 50 skal gå i Tyskland og resten fordeles på andre markeder.
Fra før har de 38 andre elektro-lastere i trafikk i Europa.
De regner med at disse nye 40-tonnerne vil komme til å frakte mer enn 350 millioner pakker, med null utslipp.
Amazon sørger for lading selv
Bilene har ca. 500 km. rekkevidde, og for å hjelpe på infrastrukturen skal Amazon selv bygge en rekke 360 kW hurtigladestasjoner som plasseres strategisk i forhold til huber og kjørelengder.
Her skal bilene kunne fylles fra 20 til 80 % på mindre enn den timen som er sjåførens pålagte hviletid.
De to tidligere Scaniadamene i Mercedes-Benz toppen, Karin Rådstrøm, styreformann, og Stina Fagerman, sjef for salg og service, uttaler seg selvfølgelig med begeistring om gjennombruddet. Og peker på Amazon som en pioner når det gjelder reduksjon av CO2 fotavtrykket.
Amazon har sagt null CO2 fra virksomheten innen 2040. De pøser på med elektriske varebiler og har en stor flåte elektriske varesykler i storbyer. Ved utgangen av fjoråret hadde de også mer enn 60 mikromobilitets-sentra i gang i storbyer i Europa.
