-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Amazon går for eActros
Amazon har sagt null CO2 fra virksomheten innen 2040. Nå legger de inn en stor ordre på elektriske lastebiler fra Mercedes-Benz.
Amazon har hatt en nesten-serie produsert eActros på et av sine logistikk-sentra i Tyskland en stund nå.
Det virker som den overbeviste – når har i hvert fall distribusjonsgiganten plassert en ordre på 200 eActros 600 hos Mercedes-Benz.
Amazon sier det er deres største elbilordre noensinne (hva skjedde med bestillingen på 100.000 Rivian i 2019?) og Mercedes-Benz sier dette er den største bestillingen på det elektriske flaggskipet overhodet.
Ingen av dem påstår det er verdensrekord. Det er mulig de vet om noen større tilsvarende avtale i Kina, men den store bestillingene vi har notert på dette feltet er fjorårets bestilling på 100 Volvoer fra DFDS. Noe som forresten får DFDS sin flåte av tunge, elektriske lastebiler opp til 225 når ordren er ferdiglevert.

Amazon skal plassere hele 140 av disse nye bilene i Storbritannia. 50 skal gå i Tyskland og resten fordeles på andre markeder.
Fra før har de 38 andre elektro-lastere i trafikk i Europa.
De regner med at disse nye 40-tonnerne vil komme til å frakte mer enn 350 millioner pakker, med null utslipp.
Amazon sørger for lading selv
Bilene har ca. 500 km. rekkevidde, og for å hjelpe på infrastrukturen skal Amazon selv bygge en rekke 360 kW hurtigladestasjoner som plasseres strategisk i forhold til huber og kjørelengder.
Her skal bilene kunne fylles fra 20 til 80 % på mindre enn den timen som er sjåførens pålagte hviletid.
De to tidligere Scaniadamene i Mercedes-Benz toppen, Karin Rådstrøm, styreformann, og Stina Fagerman, sjef for salg og service, uttaler seg selvfølgelig med begeistring om gjennombruddet. Og peker på Amazon som en pioner når det gjelder reduksjon av CO2 fotavtrykket.
Amazon har sagt null CO2 fra virksomheten innen 2040. De pøser på med elektriske varebiler og har en stor flåte elektriske varesykler i storbyer. Ved utgangen av fjoråret hadde de også mer enn 60 mikromobilitets-sentra i gang i storbyer i Europa.
