-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Satser på elbil for evakuering fra tunneler
Hevder dette er Norges første av sitt slag, og leverandørene håper det skal bli mange flere.

Det er selskapet Ferno Mobility AS på Skoppum som leverer det de omtaler som Norges første tunnelevakueringsbil på eldrift.
Spesialbilen, bygget på Maxus EV80, skal leveres til Gauldal Brann og Redning i uke 24.
«Enhver brann krever oksygen og det gjør også en forbrenningsmotor. Elbiler har ingen forbrenningsmotor og er dermed perfekt til formålet», skriver Ferno Mobility i en pressemelding.
– Dette er den første i noe vi håper bli mange tunnelevakueringsbiler. Norge full av tunneler, og dette bør være obligatorisk ved større tunneler, både under konstruksjon og når de settes i drift, sier Geir Engely til YrkesBil. Han er Key Account Manager 11X-etatene & Forsvaret i Ferno Mobility.
Han påpeker at det ved brann i tunnel ofte vil være mye støv og sotpartikler som rask tetter luftfilter, og det vil være vanskelig å bruke biler med forbrenningsmotor til dette formålet.
– Derfor er denne svært gunstig til formålet, påpeker Engely.
Bilen har utbyttbare flasker, som er kompatible med de som brannvesenet har mange av i brannbilene, til røykdykking – så man lett kan «re-loade» luftbanken og gjøre flere runder inn i tunnel for å evakuere mennesker.
– I tillegg kan en slik bil også ha en funksjon ved gasslekkasjer og andre ulykker der luften kan være kontaminert, utdyper Engely.
Rekkevidden på evakueringsbilen er oppgitt til 200 kilometer.
«Med luftforsyning til 12 evakueringsmasker, to røykdykkersett og egen dreibar røykdykkerstol for redningsmann, blir de evakuerte ivaretatt på en trygg måte på vei ut av tunnelen», forsikres det.
Bilen har dessuten IR-system for kjøring i tett røyk eller i mørket (forover og bakover).
Tunnelevakueringsbilen er levert av Ferno Mobility AS og bygget på Maxus EV80 fra RSA Bil.