-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Posten er med i utviklingen av ny elektrisk lastebil
Posten Norge samarbeider med Volta Trucks for å utvikle en ny type helelektrisk lastebil som skal distribuere pakker i sentrum av nordiske byer.
Posten og Bring er som kjent «framme i skoene» når det gjelder å teste ut ny kjøretøyteknologi, og konsernet er ofte blant de første i Norge som tester nye elektriske kjøretøy fra ulike produsenter.
Fra før vet vi også at de har investert penger i det svenske cleantech firmaet Inzile, som utvikler elektriske nyttekjøretøy.
Nå opplyser Posten og Bring at de vil teste ut Volta Zero, en spesialbygd helelektrisk 16 tonns lastebil, i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Testene vil starte i første kvartal i 2021.
– Vi har et mål om å kun benytte fornybare energikilder på kjøretøy og i bygg innen 2025. For å nå dette målet er samarbeid med selskaper som Volta Trucks avgjørende. Å være den første pilotbrukeren av en Volta Truck i Skandinavia sender en klar beskjed om vår bærekraftsintensjon, og vi ser frem til et godt samarbeid for å utvikle fremtidens utslippsfrie lastebiler, sier Kenneth Tjønndal Pettersen som er pressesjef i Posten i en pressemelding.
Gjennom samarbeidet med Posten og Bring vil Volta Zero bli testet ut i bymiljøene der den skal brukes. Det vil gi nyttig kunnskap og tilbakemeldinger til de som utvikler lastebilen.
Administrerende direktør Rob Fowler i Volta Trucks ser fram til samarbeidet.
– Med svenske og norske grunnleggere har Volta Trucks sterke nordiske røtter. Vår jobb er å utvikle en spesialbygget helektrisk lastebil som vil gi økt sikkerhet for fotgjengere og andre trafikanter, og samtidig gi bedre luftkvalitet for alle, sier han.
– Jeg er glad for dette eksklusive samarbeidet slik at vi får testet Volta Zero i de viktige nordiske markedene. Bring stiller strenge krav til sine kjøretøy. Vi tror nullutslippsbilen Volta Zero med en rekkevidde på 200 kilometer vil passe perfekt. Jeg gleder meg til å få tilbakemeldinger fra Posten og Brings sjåfører, sier Fowler.
Om Volta Zero
- Spesialbygget helektrisk 16 tonns lastebil som er designet for distribusjon i bysentrum.
- Har en rekkevidde på 150-200 kilometer, og vil ifølge produsenten fjerne 50 kg CO2 pr 100 kjørte
- Med en førerhytte i glass har sjåføren 220 graders sikt, noe som skal minimere blindsonene.