-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Tunge alternativer på Automessen
Lastebiler med alternative drivlinjer og drivstoff setter sitt preg på messen der bilbransjen møtes for å snakke om fremtiden.
Automessen 2022, som arrangeres av Autobransjens Leverandørforening (ABL), finner sted på Nova Spektrum i Lillestrøm.
Messen åpnet 28. september og holder det gående til og med 1. oktober.
Som YrkesBil tidligere har skrevet er tunge kjøretøy og transportbransjen viet ekstra oppmerksomhet i år.
I bildekarusellen over får du noen glimt fra det tungbilrelaterte programmet. YrkesBil vil i egne artikler komme tilbake til flere av temaene som ble tatt opp.
Flere saker om Automessen og temaer som blir diskutert der:
-
Under hvilke forutsetninger er ny kjøretøyteknologi lønnsom?
Inger Beate Hovi, forskningsleder ved Transportøkonomisk Institutt (TØI), har sammenlignet totale eierskapskostnader for tre ulike drivlinjer: Diesel, flytende biogass og batterielektrisk. Ulike forutsetninger kan gi utslag på flere kroner per kilometer.
-
Tungbil-lading på EUs premisser
Statens vegvesen anslår at det trengs 1.500-2.000 ladestasjoner for tungbiler i Norge. Snart kan EU tvinge fram en ny lade-infrastruktur i hele Europa, inkludert her til lands.
-
– Vi vil vise at teknologien er tilgjengelig
Circle K, med Sjur Haugen i spissen, tar med en lastebil fra Geely til Automessen i Lillestrøm denne uken for å sette metanol som drivstoff på dagsordenen.
-
Ti år med fellesnordisk transportstemme i EU
Nordic Logistics Association (NLA) har siden 2012 vært en viktig felles stemme for nordisk veitransport i EU. Det har gitt resultater, forteller styreleder Erik Østergaard til YrkesBil. Minst like viktig vil organisasjonen være i tiden fremover, med de store utfordringene det grønne skiftet betyr for denne næringen.
-
– Stor utfordring å få flere søkere til fagene våre
Både lastebil- og bussmekanikere fortsetter å være mangelvare. Å rekruttere mange nok – og dyktige nok – mekanikere til erstatning for dem som går ut av yrket er en daglig kilde til frustrasjon hos både lastebil- og buss-aktører. Noen snarlig lysning ser heller ikke ut til å være i sikte.
-
Automessen: Samler tungbiler i egen hall
Fokuset på tunge kjøretøy på Automessen, som åpner onsdag, er i år større enn noen gang. Tungbilkonferansen blir et av høydepunktene.