-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS

- Et steg nærmere selvkjørende
Iveco og teknologiselskapet Plus har startet offentlig veitesting av neste generasjons høyautomatiserte lastebiler.
Nå er det ikke snakk om førerløse lastebiler i første omgang, men en høyere grad av automatisering.
Det nye testprogrammet er et samarbeid mellom Iveco og Plus.
Sistnevnte er et teknologiselskap spesialisert blant annet på høyautomatiserte løsninger for kjøring og autonom kjøring.
Ulike kjøreforhold
Den såkalt «PlusDrive»-aktiverte Iveco S-Way-lastebilen er «designet
for å forbedre sikkerhet, effektivitet, føreropplevelse og gi et mer
bærekraftig alternativ for flåter», som det heter på fint i pressemeldingen.
- Tyskland er ledende og en trendsetter innen autonom kjøring, så vi er glade for å lansere vårt offentlige testprogram i et land som lenge har omfavnet teknologiinnovasjon og sikkerhetsløsninger som høyautomatiserte lastebiler. Dette er en viktig fase i våre planer om å bringe høyautomatiserte lastebiler til markedet, sier Marco Liccardo, Chief Technology & Digital Officer, Iveco Group.
Den offentlige veitestingen starter i Tyskland, og vil utvides til Østerrike, Italia og Sveits i løpet av de kommende månedene.
Tanken er at hvert lands unike veier og kjøreforhold vil utsette den høyautomatiserte lastebilen for et bredt spekter av terreng, hellinger, værforhold og kjørescenarier som skal gi nyttig læring til den automatiserte kjøreteknologien.
Første steg
Bilbransjen er omforent om en femtrinns skala som beskriver ulike nivåer av autonom kjøring, der det femte nivået er hundre prosent selvkjørende - uten menneskelig inngripen. Men Iveco og Plus opplyser ikke i pressemeldingen hvilket nivå deres testkjøring befinner seg på.
Anders Velta, Country Sales Manger hos Iveco Norge AS, synes testprogrammet er interessant for Norge:
- Iveco Norge følger prosjektet tett og vi gleder oss til å se selvkjørende Iveco-lastebiler på våre breddegrader. Første steg vil være de nye GSR-reglene (general safety regulation) fra EU som trer i kraft juli 2024, der en rekke sikkerhetssystemer blir lovpålagte, for eksempel Lane Departure Warning, tretthetssensor for føreren, fartsassistent som leser veiskilt og så videre, sier han.