-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Gammel kjenning ut i Europa
I 2020 kunne vi fortelle at StreetScooter var i ferd med å dø. En smart liten distribusjonsbil som kom fra en start-up ved Høyskolen i Aachen som etter hvert ble overtatt av Deutsche Post. Men selv ikke de kunne holde på med dette i evigheter.
Så dukket imidlertid en hvit ridder opp. Odin het han – et selskap som er drevet av bilproduksjons-veteraner som har vært ute en vinterdag (og sommernatt) før.
Da de overtok i 2022, kunne de se ut over en flåte på 17.500 biler i Tyskland og 5.000 i andre europeiske land og i Japan.
I realiteten en av de største elektriske nyttebilflåtene i hele verden.
Og nå kan de snart inkludere Storbritannia. Men nå heter de B-ON og skal ikke lenger bruke StreetScooter navnet. (Det er kanskje underlig å kalle firehjulinger med 4, 8 eller 20 kubikkmeter for scooter?)
De har gjort en avtale med International Motors Ltd. om distribusjon i UK, der IML i 50 år har representert en rekke bilmerker. IML er også på plass i Danmark, Sverige og andre markeder og ser vel ikke bort fra også å kunne spre den nye avtalen lenger ut i Europa.
I England planlegges det 25 forhandlere i løpet av neste år, men noe salgs- eller produksjonsmål har vi ikke fått.
Bilene vil enten selges i Max-formatet, med ferdige varekasser montert, eller som Giga, som er rent chassis/førerhus klart til det påbygget man måtte ønske.
Litt over 200 km rekkevidde og med en 11 kW AC-lader er den oppe på 80 % etter tre timer.