-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
![Gammel kjenning ut i Europa](https://image.yrkesbil.no/4056472.webp?imageId=4056472&width=960&height=548&format=jpg)
Gammel kjenning ut i Europa
I 2020 kunne vi fortelle at StreetScooter var i ferd med å dø. En smart liten distribusjonsbil som kom fra en start-up ved Høyskolen i Aachen som etter hvert ble overtatt av Deutsche Post. Men selv ikke de kunne holde på med dette i evigheter.
Så dukket imidlertid en hvit ridder opp. Odin het han – et selskap som er drevet av bilproduksjons-veteraner som har vært ute en vinterdag (og sommernatt) før.
Da de overtok i 2022, kunne de se ut over en flåte på 17.500 biler i Tyskland og 5.000 i andre europeiske land og i Japan.
I realiteten en av de største elektriske nyttebilflåtene i hele verden.
Og nå kan de snart inkludere Storbritannia. Men nå heter de B-ON og skal ikke lenger bruke StreetScooter navnet. (Det er kanskje underlig å kalle firehjulinger med 4, 8 eller 20 kubikkmeter for scooter?)
De har gjort en avtale med International Motors Ltd. om distribusjon i UK, der IML i 50 år har representert en rekke bilmerker. IML er også på plass i Danmark, Sverige og andre markeder og ser vel ikke bort fra også å kunne spre den nye avtalen lenger ut i Europa.
I England planlegges det 25 forhandlere i løpet av neste år, men noe salgs- eller produksjonsmål har vi ikke fått.
Bilene vil enten selges i Max-formatet, med ferdige varekasser montert, eller som Giga, som er rent chassis/førerhus klart til det påbygget man måtte ønske.
Litt over 200 km rekkevidde og med en 11 kW AC-lader er den oppe på 80 % etter tre timer.