-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Nytt lastebilmerke i USA – Hilsen Daimler Truck
Vi er vant til at kineserne lanserer nye bilmerker omtrent like ofte som de bytter skjorte. For europeiske og amerikanske produsenter skjer slikt sjelden. Men nå lanserer en europeer et nytt merke i USA.
BilJobb.no
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
Dette kom omtrent samtidig med at California stemte gjennom et forbud mot dieselmotorer i tunge biler etter 2036.
Daimler fortalte om en ny batterielektrisk bil fra dem, utviklet spesielt for det amerikanske markedet. Den nye bilen skal hete Rizon.
Merkevaren debuterte på Advanced Clean Transport-utstillingen i Anaheim, California, og bilen skal åpenbart konkurrere med klasse 4 og 5 bilene fra for eksempel Isuzu og Hino – samt mot alle de nye start-up’ene som jobber i dette segmentet.
Cab-over varianter
Karl Deppen, styremedlem i Daimler Trucks, sto for presentasjonen og sa at den nye bilene ikke ville ha noen innvirkning på det eksisterende programmet som bl.a. omfatter Freightliners eM2 bil på 26.000 pund (Klasse 6) eller 33.000 pund (Klasse 7)
De første bilene blir tre cab-over varianter med akselavstand mellom 4445 og 4750 mm. og med en rekke forskjellige påbygg. Vekten for Klasse 4 er 16.000 pund og Klasse 5: 1800 pund.
Bilene skal utstyres med et «OEM tilgjengelig drivlinje med eAksel» og med lithium jern-fosfat batterier fra CATL.
-Batteritypen er valgt fordi de byr på den beste kombinasjonen av sikkerhet, livslengde, vekt og rekkevidde, sa Andreas Deuschle, global sjef for Rizon. Han la også vekt på en robust ramme rundt batteripakken:
-Ekstra vekt? Ja visst. Men vi er overbevist om at dette er helt nødvendig for å minske batteriskader ved sidepåkjørsler, sa han.
California og New York
Deuschle har lang fartstid i Daimler Trucks, men er nå styremedlem i Daimler Trucks Asia, var sjef for Daimler-Kamaz i Russland frem til april i fjor, ble så sjef for Mitsubishi-Fusos internasjonale salg- og kunde-service, før han også fikk denne nye posisjonen.
Avhengig av batteripakke og motor får bilene en rekkevidde på 180 – 250 km og kan hurtiglades på 45 – 90 minutter. Førerstøttesystemer er state-of-the-art, og garantien er 5 år/75.000 km – for batteriet 5 år og 150.000 km.
Produksjonen starter i august og i USA skal salget skje gjennom Velocity Vehicle gruppen med 80 forhandlere. California og New York blir de første markedene. Velocity regner med å ha mer enn 50 ladepunkter med 150 kW på plass i løpet av året.