-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS

Inngår lade-samarbeid i Skandinavia
Skal tilby en integrert løsning, der Iveco leverer kjøretøyet og E.ON forsyner og støtter varebilkundene med ladestasjoner.
Selv om pressemeldingen ble sendt ut i dag, er ikke forbindelsen mellom Iveco og energiselskapet E.ON helt ny.
Da YrkesBil var i Torino i fjor høst, for å prøvekjøre nye eDaily, ble vi for første gang presentert for samarbeidet.
Skreddersydd og komplett
Avtalen om å tilby en integrert ladeløsning for markedene i Norge, Sverige og Danmark kommer naturligvis som følge av lanseringen av nettopp eDaily, og at etterspørselen etter elektriske varebiler er sterkt økende.
«Med samarbeidet kan kundene få en integrert løsning, der Iveco leverer kjøretøyet og E.ON forsyner og støtter Iveco-kundene med ladestasjoner i hele Skandinavia», skriver selskapene i pressemeldingen.
– Transportbransjen står foran en stor omstilling, der ladeinfrastrukturen kan være en utfordring. Det skal passe inn i logistikk- og transportmønsteret som ofte krever skreddersydde løsninger. Det er nettopp derfor dette er en viktig avtale for oss. Sammen med E.ON går vi foran og leverer en komplett elektrisk løsning med både Iveco eDaily og lademuligheter, sier Anders Velta, Country Sales Manager hos Iveco Norge.
– Markedet for
varebiler går den elektriske veien, og vi forventer at markedsandelen for
elektriske varebiler i Norge vil øke kraftig de neste årene. I Norge er den
foreløpig på 39 prosent. Salget av varebiler øker hver måned, og det er ingen tvil om
at det er den veien det går, fortsetter han.
Lading der behovet er
Samtidig påpeker Velta at ladeinfrastrukturen fortsatt henger etter.
– Vi er veldig
glade for samarbeidet og for å kunne hjelpe Iveco-kunder med en integrert
elektrisk løsning i Skandinavia. Dette
skal vi blant annet få til ved å legge til rette for lademuligheter der behovet
er, for eksempel der bilene lastes eller overnatter, forteller Christian Halleløv, Head
of Global eTransport hos E.ON.
Han fortsetter:
– Hele ideen med samarbeidet er å ta bekymringen vekk fra kunden. Ivecos selgere er gode på ladeløsninger, men de trenger ikke å være eksperter. Når Iveco har solgt en eDaily, kommer E.ON på banen med ekspertise og støtter kunden med alle spørsmål de måtte ha om ladning. For eksempel om det er nok strøm på adressen eller om kapasiteten i nettet må økes. Hvis de skal lade utenfor byen, får de et kundekort slik at de kan lade på offentlige steder.
Sammen har Iveco og E.ON utarbeidet tre pakker de tilbyr eDaily-kunder: en liten, en medium og en stor.
Pakkene inneholder blant annet en løsning for å tilpasse kundens behov ved å legge til eller fjerne batterier når varebilen kjøpes, slik at kunden kan optimere rekkevidde og lastekapasitet.