-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
YRKESBILEN MIN
– Kun det beste er godt nok for våre kunder
Jan Såtvedt, eier av Team Tour AS, holder seg til ett bussmerke og kan ikke tenke seg en annen yrkesbil.
– Hvorfor kjører du akkurat denne yrkesbilen?
– Fordi Setra er best – på sikkerhet, komfort og kvalitet. Og derav også dyrest. Men for kundene er bare det beste godt nok.
– Eier, leier eller leaser du bilen?
– Vi kjøper bussene, men under pandemien fikk vi ingen støtte ved lånefinansiering, slik det var med leasing. For oss som hadde flere busser finansiert med lån ble dette svært ugunstig.
– Hvordan er yrkesbilen å kjøre?
– Å kjøre er denne bussen som en personbil. Dessuten har vi fordeler ved å sitte høyere. Jeg kan kjøre mye lenger uten å bli sliten med denne enn med en personbil.
– Hva er denne yrkesbilens beste egenskap?
– Setra ha et flott design, men det bese er nok det du ikke ser – sikkerheten og komforten. Og selvsagt at driftssikkerheten er så høy. Som det sto på Freia Melkesjokolade i gamle dager – ingen over og ingen ved siden!
– …og hva ved bilen irriterer deg mest – og hvorfor?
– Ingen ting å nevne her – annet enn at deleprisene er høye, og at Setra er dyre å kjøpe. Sånn er det bare...
– Om du kunne be de som konstruerte bilen endre på noe – hva skulle det vært?
– Det handler i så fall om småting. Noen av lysbryterne på dashbordet, for dør og mikrofon, kan være vanskelige å se i dagslys. Det er bagateller, og er sikkert også bare bagateller å fikse. Det meste er gjort riktig, men så er også grunnarbeidetm godt. Før utviklingen av Setra 400 reiste fem mann fra fabrikken rundt og snakket med sjåfører om hva de likte – og hva de ikke likte så godt.
Resultatet har blitt en veldig flott buss.
– Har noe ved bilen overrasket deg? I så fall hva?
– Det er definitivt positivt at en så stor buss kan kjøres så rimelig som denne. Motoren er en Euro 6 Daimler DDI 6.
– Hvor ofte vasker du yrkesbilen?
– Den vaskes ut- og innvendig hver gang den er i bruk.
– Hva legger du mest vekt på i valg av yrkesbil?
– Hvordan den er som arbeidsplass; sikkerhet og komfort for passasjerer og sjåfør. Og plass, da - jeg måler 1,99 m på strømpelesten.
– Hva blir din neste yrkesbil?
– Setra, med 99,9 prosent sikkerhet. Sånn er det bare, slutter Jan Såtvedt.