-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Erstatning til MAN?
Etter en dom i London kan det se ut som om Daimlerchrysler må betale lastebilkonkurrenten MAN mer enn 300 millioner pund. Det hele stammer fra en påstått ERF-svindel.

Den engelske lastebilprodusenten ERF ble i sin tid kjøpt opp av kanadiske Western Star, som i sin tur fusjonerte med Freightliner, som så ble en del av Daimlerchrysler. MAN kjøpte ERF fra Western Star for ca 100 millioner pund i 2000. Etterpå viste deg seg at det var et stort, svart hull i ERFs balanse – på omtrent 100 millioner pund. Kjøpet ble basert på forfalskede informasjoner, sier MAN etterpå og gikk til sak mot Daimlerchrysler.
DC sier på sin side at de ble skrudd av ERF, som allerede på den tiden Western Star kjøpte selskapet hadde en bokføring som var bedragersk hele veien, og at revisorfirmaet Ernst & Young ikke hadde gjort jobben sin.
En dom i London slo fast at, ja visst, MAN var lurt trill rundt og at, nei, Daimlerchrysler (aka Western Star) ikke kan skylde på E&Y – selv om revisoren har gjort en jobb under pari.
Det er åpenbart en mengde prinsipielle avgjørelser som gjør denne dommen interessant for andre enn lastebilbransjen. Men for oss får det holde at MAN er meget tilfreds med dommen og at Daimlerchrysler akter å anke. Man møtes i retten før året er omme for å diskutere appellens form.