-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
MAN-allianse: Transatlantisk
Lenge har man snakket om hvem MAN skulle gå i kompaniskap med eller blitt kjøpt opp av. Scania var lenge en het partner - på ryktebørsen i hvert fall. Men nå er det knyttet tette bånd med Navistar.
Den amerikanske Navistar har tradisjoner og er en ledende kraft i amerikansk trucking industri. Kanskje ikke med de største produksjonstallene, men for eksempel ser det ut som om de skal sette ny rekord i inntjening i fjerde kvartal i år.
Der har kanskje MAN noe å lære, men det er ikke dette området felleskommunikeet sier noe om.
De to lastebilprodusentene skal begynne en felles utvikling av komponenter og dieselmotorer, og på sikt skal produksjon av slike til begge partnerne finne sted hos bare en av dem. Videre skal man sørge for en sammenslutning av innkjøpsfunksjonene slik at det kjøpes inn felles.
Dette vil medføre betraktelige synergigevinster, volumfordeler og økt fleksibilitet, sier MANs konsernsjef Håkan Samuelsson i en begeistret kommentar.
For ordens skyld: Navistar er i dag en del av International Truck and Engine Corporation som solgte sine første biler i Norge i midten av 20-årene, mens de første MAN kom tidlig på 20-tallet. Så det er tradisjonsrike selskaper vi snakker om.
Men noen felles markedsføring er det ikke snakk om. Så MAN skal fortsatt være så å si ukjent i USA og Navistar kun for spesielt interesserte her hjemme.