-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Størst? Sant??
Vi foreslo et par veddemål rett før helgen. Men hvis du innkasserte gevinst på varebilsaken har du kanskje vært litt for kjapp?

Før nyttår hadde vi forslag til litt muntert pengespill – såkalt veddemål. Eller kanskje med andre gevinster enn kontanter.
Svarene er greie.
Mitsubishi klarte ikke å ta igjen Ford i kampen om tiendeplassen, personbiler. Ford satte inn et av sine berømte slutt-på-måneden-mer-bonus-støt og la på med 9 biler der Mitsubishi svarte med null. Den kampen endte altså 5038 mot 4996.
I modellkappløpene skjedde det ikke mye i de to heatene heller, det ble Volvo, Tesla og Toyota i det første heatet, med større avstand enn det var dagene før nyttår – Volvo smalt til med 75 biler siste uke!
Og i det bakerste feltet slengte T-Roc seg forbi Mazdaen og endte to biler foran
Scania endte den tyngste kampen med å slå Volvo på målstreken. Volvo hadde flere siste uke, men med 1.775 endte Scania 3 biler foran.
Hvis du legger på bruktimporterte biler, under ett år gamle, vil faktisk Volvo vinne, men det blir et ganske sært regnestykke.
Spørsmålet er imidlertid om man ikke kan kalle Bertel O. Steens regnestykke ganske sært også.
Vi spurte jo om hvem som ble størst på varebiler, alle Steens varebilmerker eller Møllers Volkswagen?
Bertel O. Steen ga selv svaret: «Bertel O. Steen er størst på varebil» sto det i en pressemelding, som forteller at … «med Opel som siste tilskudd i produktporteføljen … sikrer Bertel O. Steen plassen som Norges største på varebil».
Ifølge Opplysningsrådet for Veitrafikken ble det registrert 10.383 Volkswagen på grønne skilt. Bertel O. Steen merkene (inkl. 19 Kiaer) teller 10.574 – 200 flere biler.
Men er det riktig å ta æren for Opel-salget hele året? Det var i begynnelsen av august det ble kjent at Bertel O. Steen skulle overta Opel – hvis de fikk lov av konkurransetilsynet. Og det var 1. desember dealen var formelt seglet.
Frem til august hadde Opel allerede solgt 347 biler, så da blir det tilbake 219 biler på Opel-kontoen – hvis vi godkjenner fra august og frem til nå som en Bertel O. Steen-periode. Hvis vi bare godkjenner desember er Opel-volumet på 79.
Men uansett hvilket av disse scenarioene du velger er Volkswagen seierherre.
Hvis du nekter å levere tilbake gevinsten fordi du veddet på Bertel O. Steen, eller ikke får utlevert gevinsten fordi du veddet på Harald A. Møller, foreslår jeg at det opprettes en tvistedomstol med representanter fra Opplysningsrådet for Veitrafikken og fra Bilimportørenes Landsforening.
Selv gleder jeg meg til dette året. Det kan bli et bikkjeslagsmål der gørra spruter – med andre ord: noe å skrive om.