-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Ekeri vil bli majoritetseier i Bussbygg AS
Finske Ekeri Oy forhandler nå med norske Bussbygg AS om å bli majoritetseier i Bussbygg.
«Denne strategiske investeringen vil markere starten på et nytt og spennende kapittel for begge selskaper – med fokus på vekst, bærekraft og kvalitet i transportbransjen», skriver selskapene i en pressemelding.
Ekeri opplyser at de har hatt et mål om å ekspandere sin virksomhet.
Bussbygg har på sin side, siden Andreas og Alf Ahdell i 2020 tok over aksjene i Bussbygg, arbeidet målrettet for å videreutvikle virksomheten på Skåla.
Selskapet omsatte i 2023 for 231,4 millioner kroner, med et resultat på 583.000 kroner før skatt, ifølge Proff Forvalt.
Solid utgangspunkt
Med Ekeri på eiersiden vil Bussbygg få tilgang til verdifull erfaring og innsikt, blant annet fra Ekeris nylige fabrikkutvidelse.
Samtidig vil Ekeri få en eierandel i en virksomhet med et sterkt fotfeste innen termoprodukter og et anerkjent kvalitetsprodukt.
«Sammen vil vi få et solid utgangspunkt for å videreutvikle våre produkter og øke både produksjonskapasitet og kvalitet – til beste for våre kunder og partnere», skriver selskapene.
Felles fremtid
Det innebærer at tidligere konkurrenter nå kan bli partnere.
Ekeri og Bussbygg har i mange år konkurrert i et marked der kvalitet og bærekraftige løsninger er avgjørende.
«Nå forenes kompetanse, erfaring og innovasjonskraft for å levere enda bedre løsninger til våre kunder, og styrke vår posisjon i eksisterende og nye markeder», heter det fra selskapene.
Kontinuitet og lokal forankring
Begge selskaper vil fortsatt operere under sine etablerte merkenavn og fra sine respektive lokasjoner.
Dette sikrer kontinuitet, lokal tilstedeværelse og videreføring av våre sterke merkevarer.
De nåværende eierne i Bussbygg vil beholde en betydelig eierandel og være aktivt involvert i den daglige driften.
Det fremgår ikke eksakt hvor stor eierandel Ekeri tar sikte på å kjøpe, annet enn at de vil bli majoritetsaksjonær, men avtalen forutsetter godkjenning fra konkurransetilsynet, samt begge selskapenes styre.
Fullføring av avtalen forventes å være gjennomført i begynnelsen av september 2025, opplyser selskapene.
LES OGSÅ:
-
Eksplosiv vekst: Fra 400 til 1.700 biler i året
-
Ny daglig leder i O.L. Engen AS
-
– Vi er alene om å jobbe som grossist, og samtidig ha egen produktutvikling og egen produksjon
-
Bevola Norge inn i nybygg: Omsetning nær doblet siden 2015
-
En semi full av finesser
-
– Forskjellsbehandling som kan koste oss millioner
-
Har avdekket flere sikkerhetsproblemer knyttet til lastebilkraner og sårbare bruer
-
Kildesortering for over 100 år siden
-
– Vi må ha mange flere enheter på veien enn vi hadde trengt, for å få gjort det vi skal. Det er ikke bra
-
– Jobben er å leve opp til forventningene