-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser

Ekeri vil bli majoritetseier i Bussbygg AS
Finske Ekeri Oy forhandler nå med norske Bussbygg AS om å bli majoritetseier i Bussbygg.
«Denne strategiske investeringen vil markere starten på et nytt og spennende kapittel for begge selskaper – med fokus på vekst, bærekraft og kvalitet i transportbransjen», skriver selskapene i en pressemelding.
Ekeri opplyser at de har hatt et mål om å ekspandere sin virksomhet.
Bussbygg har på sin side, siden Andreas og Alf Ahdell i 2020 tok over aksjene i Bussbygg, arbeidet målrettet for å videreutvikle virksomheten på Skåla.
Selskapet omsatte i 2023 for 231,4 millioner kroner, med et resultat på 583.000 kroner før skatt, ifølge Proff Forvalt.

Solid utgangspunkt
Med Ekeri på eiersiden vil Bussbygg få tilgang til verdifull erfaring og innsikt, blant annet fra Ekeris nylige fabrikkutvidelse.
Samtidig vil Ekeri få en eierandel i en virksomhet med et sterkt fotfeste innen termoprodukter og et anerkjent kvalitetsprodukt.
«Sammen vil vi få et solid utgangspunkt for å videreutvikle våre produkter og øke både produksjonskapasitet og kvalitet – til beste for våre kunder og partnere», skriver selskapene.
Felles fremtid
Det innebærer at tidligere konkurrenter nå kan bli partnere.
Ekeri og Bussbygg har i mange år konkurrert i et marked der kvalitet og bærekraftige løsninger er avgjørende.
«Nå forenes kompetanse, erfaring og innovasjonskraft for å levere enda bedre løsninger til våre kunder, og styrke vår posisjon i eksisterende og nye markeder», heter det fra selskapene.
Kontinuitet og lokal forankring
Begge selskaper vil fortsatt operere under sine etablerte merkenavn og fra sine respektive lokasjoner.
Dette sikrer kontinuitet, lokal tilstedeværelse og videreføring av våre sterke merkevarer.
De nåværende eierne i Bussbygg vil beholde en betydelig eierandel og være aktivt involvert i den daglige driften.
Det fremgår ikke eksakt hvor stor eierandel Ekeri tar sikte på å kjøpe, annet enn at de vil bli majoritetsaksjonær, men avtalen forutsetter godkjenning fra konkurransetilsynet, samt begge selskapenes styre.
Fullføring av avtalen forventes å være gjennomført i begynnelsen av september 2025, opplyser selskapene.
LES OGSÅ:
-
– Vi er alene om å jobbe som grossist, og samtidig ha egen produktutvikling og egen produksjon
-
Bevola Norge inn i nybygg: Omsetning nær doblet siden 2015
-
En semi full av finesser
-
– Forskjellsbehandling som kan koste oss millioner
-
Har avdekket flere sikkerhetsproblemer knyttet til lastebilkraner og sårbare bruer
-
Kildesortering for over 100 år siden
-
– Vi må ha mange flere enheter på veien enn vi hadde trengt, for å få gjort det vi skal. Det er ikke bra
-
– Jobben er å leve opp til forventningene
-
VBG: Alt startet med en nordmann
-
– Flere kunder venter på å få prøve denne