-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ikke så sterk alene
Ivecos første dag på børs så annerledes ut enn da Daimler Trucks skilte seg fra storkonsernet. Mens Daimler-aksjen økte forsiktig, falt Iveco-aksjen med 10 prosent.
Den første dagen på det nye året gjorde CNH slik både Volkswagen-Gruppen og Daimler-Benz har gjort før dem – de skilte lastebilprodusenten sin ut fra moderkonsernet.
Mercedes-operasjonen fant sted for bare tre uker siden og der opplevde de nye aksjonærene at verdien på selskapet økte med noen prosent allerede første dagen aksjene ble handlet på børs.
For Iveco var det omvendt.
De åpnet på € 11.26 – noe som ga selskapet en verdi på 3,05 milliarder Euro (Daimler Trucks ble verdsatt til € 24,6 mrd.) - men i løpet av de første timene var aksjene nede på 10,14.
Aksjene til CNH, som nå skal konsentrere seg om landbruks- og anleggs-maskiner, holdt seg flat – men selskapet har steget med 65 % det siste året. Den største eieren i CNH er Exor, investeringsselskapet til Agnelli-familien.
Etter splitten eier Exor 27 % aksjene i Iveco (men 42,5 av stemmene) og de sier at de har langsiktige interesser her, akkurat som i CNH.
Iveco er den minste av de europeiske lastebilprodusentene og har lenge vært sett på som en potensiell oppkjøps- eller sammenslutningskandidat.
Men Gerrit Marx, selskapets tyske CEO, sa at Iveco er verken et aktuelt mål eller at de så etter en aktuell deal.
- Vi vil samarbeide, men ikke selge, sa han.
Iveco har allerede et samarbeid med amerikanske Nikola.
Man trenger nok et par børsdager til før vi virkelig kan slå fast hvordan markedet vurderer denne spin off’en, sier observatører.
Det er ingen tvil om at nå som de står alene, er de mer utsatt for tøff konkurranse utenfra.