-
Bilmekaniker
NAF Senter Arendal
-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS

DAF starter monteringsfabrikk for elektriske lastebiler
DAF utvider sine produksjonsanlegg i Eindhoven med en ny fabrikk, forbeholdt montering av elektriske lastebiler.
De første DAF XD- og XF Electric-lastebilene vil rulle av
monteringslinjen i vår.
Fabrikken forventer at produksjonen vil stige til flere tusen
kjøretøy årlig de neste årene, i tråd med den økende etterspørselen etter
helelektriske lastebiler.
4x2- og 6x2
Grunnlaget for hver nye generasjon av elektriske DAF-lastebiler er en såkalt glider, et chassis uten drivlinje, men med førerhus.
Glideren produseres på DAFs hovedproduksjonslinje for lastebiler.
4x2- og 6x2-trekkvognene og -lastebilene kompletteres deretter til XD- og XF Electric-lastebiler i en åttetrinns prosess på produksjonslinjen for montering av elektriske lastebiler.
To monteringslinjer

Den nye fabrikken har to monteringslinjer.
Batteripakkene monteres på undermonteringslinjen, mens alle høyspenningskomponenter, deriblant batterier og drivlinje, monteres på chassiset på hovedmonteringslinjen.
Deretter utføres det grundige kontroller ved de siste stasjonene for å sikre at lastebilen fungerer som den skal.
Skreddersøm
XD og XF Electric kan skreddersys helt etter kundens ønsker, opplyser fabrikken.
Derfor er de elektriske PACCAR-drivlinjene modulære.
Det kan velges mellom to PACCAR EX-motorer (med seks forskjellige effekter), og i tillegg kan batteripakkene monteres på ulike steder på chassiset, avhengig av kundens behov.
Dette garanterer maksimal fleksibilitet for karosseribyggere.
DAF XD og XF Electric
DAF XD og XF Electric ble lansert på IAA-messen i Hannover i september 2022. De helelektriske PACCAR-drivlinjene gir en effekt på mellom 170 og 350 kW (210 til 480 hk).
DAF tilbyr også et utvalg av batteripakker ved hjelp av en modulbasert tilnærming. Den minste pakken har to «rekker», som til sammen har en kapasitet på 210 kWh og gir en rekkevidde som oppgis til 200 kilometer.
Den største har fem «rekker» med en kapasitet på 525 kWh og kan oppnå en rekkevidde på over 500 kilometer, ifølge DAF.
De elektriske lastebilene er fullt utstyrt for hurtiglading, og selv den største batteripakken kan lades fra 0 til 80 % på litt over 45 minutter ifølge produsenten.