-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Flere rekorder for DAF
I et krevende 2022 leverte DAF rekordhøye produksjonsvolumer av lastebiler. Også antall motorer produsert for busser og spesialkjøretøy økte med 20 prosent.
Det er produsenten selv som opplyser om dette i en pressemelding.
Her forteller de at i 2022 rullet rundt 56.000 mellomstore og tunge CF-, XF-, XG- og XG+-lastebiler av produksjonslinjen (49.000 i 2021), i tillegg til rundt 12.000 LF-distribusjonslastebiler (11.000 i 2021).
Dette er altså ny produksjonsrekord, ifølge DAF selv. Mens i Norge gikk det ikke fullt så bra for DAF, noe du kan lese mer om her.
Nylig meldte også Volvo Trucks om et rekordsterkt fjerdekvartal i 2022, målt i antall utleveringer.
Daimler Truck meldte også om økning i antall utleveringer i 2022, mens Traton-gruppens MAN og Scania begge meldte om nedgang.
Flere motorer
Samtidig sendte DAF i fjor mer enn 2.700 PACCAR-motorer til produsenter av turistbusser, busser og spesialkjøretøyer over hele verden. Dette utgjør en økning på mer enn 20 % sammenlignet med 2021 (2.250 motorer).
Men skrytet fra Eindhoven stopper ikke der:
– Ikke mindre enn 43 prosent av alle nysolgte lastebiler ble levert med en DAF MultiSupport reparasjons- og vedlikeholdskontrakt – nok en rekord, sier Richard Zink, medlem av DAF-ledelsesgruppe med ansvar for markedsføring og salg.
Her kan det legges til at Nordic Truckcenter AS som fører DAF i Norge selger en andel på 89 prosent serviceavtaler, og er dermed best DAF-systemet i Norden. Det forteller i daglig leder Atle Havig i et stort årsintervju med YrkesBil - som du finner her.
Ser lyst på 2023
I tillegg nådde PACCAR Financial en rekordstor porteføljestørrelse og solgte rekordmange brukte kjøretøyer, opplyses det – men her dokumenteres ikke opplysningene med tall.
DAF-sjefen ser også lyst på året vi har tatt fatt på:
– Det er anslått at tallet på nyregistrerte 16+-tonn-lastebiler i 2023 vil ligge i området 270 000–310 000 kjøretøy, sier Harald Seidel, administrerende direktør for DAF Trucks.
– Med vårt fullverdige utvalg innen den nye generasjonen av DAF XD-, XF-, XG- og XG⁺-lastebiler samt en komplett serie med elektriske lastebiler er DAF i en utmerket posisjon for å ha enda et vellykket år, sier han.