-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Bilia X:
Plassjef, XPENG Lørenskog
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Guinness World Records
Iveco eDaily satte verdensrekord
3,5-tonns versjonen av Iveco eDaily presterte å taue et tungt nok lass til å havne i Guinness’ rekordbok.
Den ferske rekorden gjelder for «tyngste vekt tauet av en elektrisk kassebil», og det spørs vel om det er så mange andre som har prøvd seg i denne nisjen tidligere.
Varebilen har som en av sine styrker maks tilhengervekt på 3,5 tonn og solid, lastebilbasert chassis, og nå har kassebilen fått en plass i historiebøkene med en offisiell Guinness-rekord.
Det elektriske kjøretøyet tauet hele 153,58 tonn og har med det fått global anerkjennelse for de gode egenskapene. Prestasjonen overgår faktisk rekorder som har blitt satt av firehjulsdrevne elbiler, noe som er et imponerende resultat for den bakhjulsdrevne eDailys 140 kW med 400 Nm dreiemoment.
Under rekordforsøket ble eDaily festet til den enorme lastebilen Iveco X-Way Strator. Denne er spesialkonstruert for å kunne flytte last på opptil 150 tonn.
Lastebilens tilhenger var lastet med en stor anleggsmaskin som veier mer enn 50 tonn, og med syv tonn som ekstra ballast. Deretter ble en fullastet Iveco X-Way 8x4 lastebil festet til tilhengeren på Strator, og en flyplassbrannbil utgjorde den siste delen av det 153 tonn tunge vogntoget.
Da eDaily begynte å kjøre, hadde den ikke noe problem med å fullføre kravet på 30,5 meter langs rullebanen, og den krysset mållinjen foran de offisielle representantene fra Guinness World Records™.
Den elektriske kassebilens «hi-power»-modus, som alle eDaily-modeller er utstyrt med som standard, ble brukt for å gi den ekstra kraft mens den tauet. Storbritannias sterkeste mann, Adam Bishop, kjørte eDaily og slo verdensrekorden.
– Iveco eDaily har skrevet historie med denne imponerende rekorden, som også er et ytterligere bevis på styrken, holdbarheten og de unike egenskapene. Vi er stolte over dette resultatet, siden det viser eDailys evne til å flytte grensene, utkonkurrere tradisjonelle elektriske kjøretøy og la kunder gå over til elektriske kjøretøy uten å gå på akkord med noe, sier Anders Velta, Country Sales Manager Iveco Norge AS