-
Daglig leder
Tellus Heistad AS
-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Tekniker
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Kundefrontmedarbeider
Møller Bil Ensjø
-
PKK-kontrollør
Møller Bil Ensjø
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Selger, Volvo
Bilia Follo
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Bilmekaniker
Porsche Center Son AS
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS

Mercedes-Deutz blir den nye kombinasjonen
At Mercedes-Benz nå slutter å bruke egne midler for å utvikle forbrenningsmotorer, men overlater det til Deutz, gir noen historiske perspektiver.
Daimler Truck og Deutz AG har nylig underskrevet en rekke avtaler om blant annet patentrettigheter og lisenser.
Bakgrunnen er at Mercedes-Benz allerede i fjor slo fast at overgangen til batterielektriske drivlinjer ville kreve så meget at de ikke lenger kunne investere egen tid og egne midler i videreutvikling av forbrenningsmotoren.
Fremdeles behov
Deutz, på sin side, har en mellomstor Dieselmotor under utvikling og skal også overta den store lastebilmotoren til Mercedes-Benz.
- Både for godstransport og i landbruk vil det fortsatt være behov for konvensjonelle drivlinjer med forbrenningsmotorer. Og ved bruk av syntetiske drivstoffer kan de gjøres enda mer miljøvennlige, sier Sebastian Schulte, Deutz-sjef.
Vi kjenner fra gammelt av Deutz-navnet i Magirus-Deutz, men fabrikken er eldre enn det.
Grunnlagt i 1864 av - ironisk nok for en av de store på Dieselmotorer – Nicolaus Otto, oppfinneren av firetaktsmotoren.
Kjente navn
Fabrikken var springbrettet for en rekke av de kjente pionerene.
Gottlieb Daimler jobbet der tidlig, og Wilhelm Maybach var der i ti
år før han skapte Mercedes. Robert Bosch
var blant de tidlig ansatte og Ettore Bugatti bygget den første bilen som
virkelig var hans, Type 10, mens han jobbet hos Deutz i Köln.
AB Volvo eide lenge 25 prosent av Deutz, men solgte seg helt ut i 2017.
Mercedes-Benz har alltid vært stolt av sin historie. Nå har de knyttet enda mer historie tettere til seg.