-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Mercedes-Deutz blir den nye kombinasjonen
At Mercedes-Benz nå slutter å bruke egne midler for å utvikle forbrenningsmotorer, men overlater det til Deutz, gir noen historiske perspektiver.
Daimler Truck og Deutz AG har nylig underskrevet en rekke avtaler om blant annet patentrettigheter og lisenser.
Bakgrunnen er at Mercedes-Benz allerede i fjor slo fast at overgangen til batterielektriske drivlinjer ville kreve så meget at de ikke lenger kunne investere egen tid og egne midler i videreutvikling av forbrenningsmotoren.
Fremdeles behov
Deutz, på sin side, har en mellomstor Dieselmotor under utvikling og skal også overta den store lastebilmotoren til Mercedes-Benz.
- Både for godstransport og i landbruk vil det fortsatt være behov for konvensjonelle drivlinjer med forbrenningsmotorer. Og ved bruk av syntetiske drivstoffer kan de gjøres enda mer miljøvennlige, sier Sebastian Schulte, Deutz-sjef.
Vi kjenner fra gammelt av Deutz-navnet i Magirus-Deutz, men fabrikken er eldre enn det.
Grunnlagt i 1864 av - ironisk nok for en av de store på Dieselmotorer – Nicolaus Otto, oppfinneren av firetaktsmotoren.
Kjente navn
Fabrikken var springbrettet for en rekke av de kjente pionerene.
Gottlieb Daimler jobbet der tidlig, og Wilhelm Maybach var der i ti
år før han skapte Mercedes. Robert Bosch
var blant de tidlig ansatte og Ettore Bugatti bygget den første bilen som
virkelig var hans, Type 10, mens han jobbet hos Deutz i Köln.
AB Volvo eide lenge 25 prosent av Deutz, men solgte seg helt ut i 2017.
Mercedes-Benz har alltid vært stolt av sin historie. Nå har de knyttet enda mer historie tettere til seg.