-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Retardervennlig tungbildekk
Bridgestone har nå kommet med et nytt dekk for drivaksel på tungbiler, et dekk som skal overvinne problemene med redusert levetid på tyngre godstransport med retarder.
Alle dekkprodusenter erkjenner at mye «hel-og-tå»-slitasje kan forekomme når flere metoder enn vanlig pedalbremsing benyttes for å sette ned farten. Derfor kan levetiden på selv de mest optimale dekk for tungtransport påvirkes av retarder.
For å imøtegå denne utfordringen har Bridgestones ingeniører utviklet det nye dekket M730, som reduserer uregelmessig slitasje som følge av retarderbruk. Dekket skal altså ha jevnere slitasje under hele levetiden.
Forbedringen er oppnådd ved et retningsbestemt mønster med mønsterblokker som har asymmetrisk vinklede seiper. I tillegg har mønsteret høyere og stivere gummi i dekkskuldrene, området som er mest utsatt når retarder brukes. Dybdene på de fire hovedrillene har blitt optimalisert, noe som gir en jevnere slitasje. Bortsett fra dette er dekket ganske likt Bridgestones eksisterende flaggskip innen tungbildekk, M729.
Dekket er spesialdesignet for større lastebiler som kjører på europeiske veier, og produseres på Bridgestones fabrikk i Bilbao, Spania. Dekket kommer i dimensjonene 295/80R22.5, 315/80R22.5 og 315/70R22.5.