-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Stor-signering fra DHL
En intensjonsavtale om å kjøpe 44 lastebiler er i utgangspunktet ikke en veldig stor handel i europeisk sammenheng. Men når drivlinjene er helelektriske blir det noe annet.
Det er Volvo Trucks og Deutsche Post DHL Group som har signert en samarbeidsavtale om «å akselerere overgangen til nullutslippskjøretøyer».
Konkret er det snakk om at DHL vil sette totalt 44 nye elektriske Volvo lastebiler i drift på ruter i Europa.
Selskapene skal også samarbeide om å fremskynde introduksjonen av tunge elektriske lastebiler som kan brukes i regional transport i Europa.
Intensjonsavtalen er i første omgang på 40 elektriske lastebiler av modellene Volvo FE og Volvo FL, som vil brukes i pakkelevering i bynære strøk, hvor de spesifikke landene og rutene ikke enda er definert. Elektriske lastebiler for lengre ruter er også en del av omfanget, og DHL har bestemt seg for å begynne med fire FM Electric i Storbritannia.
De første lastebilene er allerede bestilt, seks av DHL Parcel UK og to av DHL Freight. Dette vil ifølge selskapene resultere i årlige besparelser på nesten 600 tonn CO2 og nesten 225.000 liter diesel for Deutsche Post DHL Group.
– Vi har forpliktet oss til å møte det voksende kravet fra kundene om grønne og bærekraftige løsninger og å oppnå vårt langsiktige mål om nullutslipp innen 2050. Som et logistikkselskap er konvertering av vår flåte med kjøretøy et viktig verktøy for å hjelpe oss unngå CO2-utslipp på veiene også. Flere av våre virksomheter vil nyte godt av denne avtalen med Volvo Trucks, forklarer Pablo Ciano, Executive Vice President for selskapsutvikling i Deutsche Post DHL Group.
En viktig faktor i DHLs beslutning om å fremskynde overgangen til utslippsfrie kjøretøyer er de positive erfaringene de har hatt siden november 2020 med å bruke en Volvo elektrisk lastebil i London – hvor den leverer varer til butikker i West End-distriktet.
– DHL er en viktig leverandør av logistikk globalt, og har forpliktet seg til å redusere påvirkningen på klimaendringene. Sammen kan vi utgjøre en forskjell til det bedre, sier Roger Alm, Administrerende direktør i Volvo Trucks.
Samarbeidet involverer tilpasning av nye Volvo-teknologier og felles utviklingsaktiviteter innen elektromobilitet. Avtalen inkluderer også analyser, utført av Volvo, av DHLs transportvirksomhet, med mål om å sikre vellykket utrulling av skreddersydde elektriske transportløsninger.