-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Senterleder
NAF Senter Kongsberg
-
Kundemottaker
NAF Senter Oslo
-
Kundemottaker
NAF Senter Hamar
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Bilselger brukt/pre-owned
Formula Automobile Norge AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Mekaniker
NAF Senter Molde
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Trondheim
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS

Stor-signering fra DHL
En intensjonsavtale om å kjøpe 44 lastebiler er i utgangspunktet ikke en veldig stor handel i europeisk sammenheng. Men når drivlinjene er helelektriske blir det noe annet.
Det er Volvo Trucks og Deutsche Post DHL Group som har signert en samarbeidsavtale om «å akselerere overgangen til nullutslippskjøretøyer».
Konkret er det snakk om at DHL vil sette totalt 44 nye elektriske Volvo lastebiler i drift på ruter i Europa.
Selskapene skal også samarbeide om å fremskynde introduksjonen av tunge elektriske lastebiler som kan brukes i regional transport i Europa.
Intensjonsavtalen er i første omgang på 40 elektriske lastebiler av modellene Volvo FE og Volvo FL, som vil brukes i pakkelevering i bynære strøk, hvor de spesifikke landene og rutene ikke enda er definert. Elektriske lastebiler for lengre ruter er også en del av omfanget, og DHL har bestemt seg for å begynne med fire FM Electric i Storbritannia.
De første lastebilene er allerede bestilt, seks av DHL Parcel UK og to av DHL Freight. Dette vil ifølge selskapene resultere i årlige besparelser på nesten 600 tonn CO2 og nesten 225.000 liter diesel for Deutsche Post DHL Group.
– Vi har forpliktet oss til å møte det voksende kravet fra kundene om grønne og bærekraftige løsninger og å oppnå vårt langsiktige mål om nullutslipp innen 2050. Som et logistikkselskap er konvertering av vår flåte med kjøretøy et viktig verktøy for å hjelpe oss unngå CO2-utslipp på veiene også. Flere av våre virksomheter vil nyte godt av denne avtalen med Volvo Trucks, forklarer Pablo Ciano, Executive Vice President for selskapsutvikling i Deutsche Post DHL Group.
En viktig faktor i DHLs beslutning om å fremskynde overgangen til utslippsfrie kjøretøyer er de positive erfaringene de har hatt siden november 2020 med å bruke en Volvo elektrisk lastebil i London – hvor den leverer varer til butikker i West End-distriktet.
– DHL er en viktig leverandør av logistikk globalt, og har forpliktet seg til å redusere påvirkningen på klimaendringene. Sammen kan vi utgjøre en forskjell til det bedre, sier Roger Alm, Administrerende direktør i Volvo Trucks.
Samarbeidet involverer tilpasning av nye Volvo-teknologier og felles utviklingsaktiviteter innen elektromobilitet. Avtalen inkluderer også analyser, utført av Volvo, av DHLs transportvirksomhet, med mål om å sikre vellykket utrulling av skreddersydde elektriske transportløsninger.