-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS

Investerer tungt i utslippsfrie demobiler
Norsk Scania ønsker å gjøre valget enklere for kunden ved å la de prøve produktene.
Som en konsekvens av at kundene i dagens teknologi-jungel synes det er vanskelig å vite hvilken teknologi de bør satse på fremover, utvider Norsk Scania demobil-flåten betydelig.
– Vi har nå den største flåten demobiler vi noen gang har hatt med tre batterielektriske kjøretøy (BEV) og tre biogassbiler klare. Dette er en investering på nesten 18 millioner kroner, og vi håper at dette kan bidra til større trygghet for kundens valg, sier administrerende direktør i Norsk Scania, Frode Neteland.
Han tror investeringen vil bidra til mer kunnskap om teknologien og hvilke utfordringer som må løses.
– Men vi ønsker også å gi kunnskap om hvordan markedet og kundens kunde responderer på løsningene. Skal vi klare våre klimamål må vi begynne utskiftningen og lære mest mulig i tiden fremover før skiftet akselererer, sier Neteland.
Service er en del av nøkkelen for at skiftet til transportløsninger med ikke-konvensjonelle drivstoff skal bli en suksess. Alle Norsk Scanias verksteder kan i dag utføre nødvendig vedlikehold og reparasjoner på gasskjøretøy.
Åtte verksteder har ekstra kompetanse og sertifiseringer for å kunne utføre vedlikehold og reparasjoner på BEV-kjøretøy. Noen av disse er også trent og klarert for å utføre arbeid på batteriene.
Alle Scanias forhandlere vil på sikt ha mekanikere som er trent og sertifisert for disse oppgavene. Ikke alle kunder har ladefasiliteter på plass. Dette løser Scania med at hver bil er utstyrt med mobil lader.
– Vi hadde planer om en større lansering av Gass- og BEV-løsninger under Scania Winter, men som kjent ville pandemien det annerledes. Nå vil vi gjøre denne jobben direkte gjennom salgsorganisasjonen, sier John Lauvstad, direktør for markedsføring, kommunikasjon og bærekraft i Norsk Scania.