-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Investerer tungt i utslippsfrie demobiler
Norsk Scania ønsker å gjøre valget enklere for kunden ved å la de prøve produktene.
Som en konsekvens av at kundene i dagens teknologi-jungel synes det er vanskelig å vite hvilken teknologi de bør satse på fremover, utvider Norsk Scania demobil-flåten betydelig.
– Vi har nå den største flåten demobiler vi noen gang har hatt med tre batterielektriske kjøretøy (BEV) og tre biogassbiler klare. Dette er en investering på nesten 18 millioner kroner, og vi håper at dette kan bidra til større trygghet for kundens valg, sier administrerende direktør i Norsk Scania, Frode Neteland.
Han tror investeringen vil bidra til mer kunnskap om teknologien og hvilke utfordringer som må løses.
– Men vi ønsker også å gi kunnskap om hvordan markedet og kundens kunde responderer på løsningene. Skal vi klare våre klimamål må vi begynne utskiftningen og lære mest mulig i tiden fremover før skiftet akselererer, sier Neteland.
Service er en del av nøkkelen for at skiftet til transportløsninger med ikke-konvensjonelle drivstoff skal bli en suksess. Alle Norsk Scanias verksteder kan i dag utføre nødvendig vedlikehold og reparasjoner på gasskjøretøy.
Åtte verksteder har ekstra kompetanse og sertifiseringer for å kunne utføre vedlikehold og reparasjoner på BEV-kjøretøy. Noen av disse er også trent og klarert for å utføre arbeid på batteriene.
Alle Scanias forhandlere vil på sikt ha mekanikere som er trent og sertifisert for disse oppgavene. Ikke alle kunder har ladefasiliteter på plass. Dette løser Scania med at hver bil er utstyrt med mobil lader.
– Vi hadde planer om en større lansering av Gass- og BEV-løsninger under Scania Winter, men som kjent ville pandemien det annerledes. Nå vil vi gjøre denne jobben direkte gjennom salgsorganisasjonen, sier John Lauvstad, direktør for markedsføring, kommunikasjon og bærekraft i Norsk Scania.