-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Investerer tungt i utslippsfrie demobiler
Norsk Scania ønsker å gjøre valget enklere for kunden ved å la de prøve produktene.
Som en konsekvens av at kundene i dagens teknologi-jungel synes det er vanskelig å vite hvilken teknologi de bør satse på fremover, utvider Norsk Scania demobil-flåten betydelig.
– Vi har nå den største flåten demobiler vi noen gang har hatt med tre batterielektriske kjøretøy (BEV) og tre biogassbiler klare. Dette er en investering på nesten 18 millioner kroner, og vi håper at dette kan bidra til større trygghet for kundens valg, sier administrerende direktør i Norsk Scania, Frode Neteland.
Han tror investeringen vil bidra til mer kunnskap om teknologien og hvilke utfordringer som må løses.
– Men vi ønsker også å gi kunnskap om hvordan markedet og kundens kunde responderer på løsningene. Skal vi klare våre klimamål må vi begynne utskiftningen og lære mest mulig i tiden fremover før skiftet akselererer, sier Neteland.
Service er en del av nøkkelen for at skiftet til transportløsninger med ikke-konvensjonelle drivstoff skal bli en suksess. Alle Norsk Scanias verksteder kan i dag utføre nødvendig vedlikehold og reparasjoner på gasskjøretøy.
Åtte verksteder har ekstra kompetanse og sertifiseringer for å kunne utføre vedlikehold og reparasjoner på BEV-kjøretøy. Noen av disse er også trent og klarert for å utføre arbeid på batteriene.
Alle Scanias forhandlere vil på sikt ha mekanikere som er trent og sertifisert for disse oppgavene. Ikke alle kunder har ladefasiliteter på plass. Dette løser Scania med at hver bil er utstyrt med mobil lader.
– Vi hadde planer om en større lansering av Gass- og BEV-løsninger under Scania Winter, men som kjent ville pandemien det annerledes. Nå vil vi gjøre denne jobben direkte gjennom salgsorganisasjonen, sier John Lauvstad, direktør for markedsføring, kommunikasjon og bærekraft i Norsk Scania.