-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Rivian vil til Europa
Rivian – den amerikanske batterielektriske pickupen som det ikke har vært noen tvilsom støy rundt – sier at de også gjerne vil produsere i Europa.
Rivian, som har hentet 10,9 millioner fra markedet siden 2019, bruker åpenbart pengene til å pushe programmet.
Etter at de nettopp hadde avsluttet en ny funding-runde på $ 2,5 mrd. med Amazon of Ford i spissen blant investorene, forteller de at de allerede nå er på jakt etter enda et produksjonssted i USA.
Project Tera heter det programmet som kommer i tillegg til anlegget de allerede er i ferd med å starte produksjonen i, i Normal, Illinois.
Men samtidig kunne Sky News fortelle at Rivian hadde vært i samtaler med den britiske regjeringen om statsstøtte dersom de bygget en stor fabrikk i Storbritannia.
De hadde åpenbart allerede blinket ut et aktuelt område nær Bristol. Faktisk den samme smart-campusen som Tesla allerede har sett seg ut som et passende sted hvis (når) de skal bygge en Gigafabrikk der.
Rivian regner med investeringer på en milliard pund, sa Sky News.
De har selvfølgelig også hatt sine Covid 19-problemer, men nå sier de at de første R1T pickupene skal leveres i september og R1S SUV-en – senere i høst.