-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Transportkjøperen krever snart nullutslipp - men transportøren venter ikke på det
Glencore Nikkelverk krever etter hvert at alle kjøretøy som skal inn på deres område skal være 0-utslippskjøretøy. Transportør Seafront Logistics er i forkant når de nå tar i bruk to Volvo FH Electric trekkvogner.
Seafront Logistics i Kristiansand er en helt sentral logistikk-leverandør for hjørnestensbedriften Glencore Nikkelverk og har vært det i en årrekke.
I daglige transporter mellom fabrikken og havna i byen settes det nå inn to Volvo FH Electric, en investering på om lag syv millioner kroner.
- Vi var de første til å bestille to elektriske trekkvogner fra Volvo. Vi ser dette som en spennende start på det grønne skiftet i transporten, et prosjekt vi står i sammen med oppdragsgiver Glencore Nikkelverk, sier administrerende direktør Morten Årikstad i Seafront Group AS i en pressemelding.
- Transporten er kort – tre kilometer hver vei, men vi gjør 20 turer om dagen – eller 4.000 turer i året.
Krever snart 0-utslipp
De har kjørt transport for hjørnestensbedriften Glencore Nikkelverk siden 70-tallet (som da het Falconbridge Nikkelverk).
De har ut- og inntransport for bedriften, hvori også inngår utsendelse av ferdige produkter verden rundt i containere fra Kristiansand Havn. I tillegg transporterer de også til andre havner som for eksempel Brevik.
Nikkelverket er det største nikkelraffineriet i den vestlige verden og eksporterer hundre prosent av produksjonen, som primært består av nikkel, kobber og kobolt. Årsproduksjonen ligger på om lag 100.000 tonn.
- Glencore Nikkelverk er en viktig del av det grønne skiftet. Vår nikkel brukes i grønn teknologi over hele verden, blant annet i batterier for el-kjøretøy, kan administrerende direktør Nils Gunnar Gjelsten fortelle.
Han sier videre at de over tid har jobbet for å få nullutslipp i all logistikk, både trucker og andre kjøretøy for interntransport er elektriske.
- Dette er ett av flere konkrete grep i det grønne skiftet hos hjørnestensbedriften i byen. I forlengelsen vil det også bli stilt krav til kontraktører (ca 200 stk) og øvrige leverandører i forbindelse med deres leveranser hos oss. Vi krever etter hvert at alle kjøretøy som skal inn på vårt område skal være 0-utslippskjøretøy. Vi er glade for at vår transportør nå investerer i de nye elektriske lastebilene og vi har fått til en bra avtale som gjør at vi sammen får til dette, sier Gjelsten.

Investert 7 millioner
- For oss i Seafront Logistics er dette en fin start på det grønne skiftet. Vi er overbevist om at dette er rett vei å gå og så er vi heldige som har en kunde som også ser det og som er villig til å ta merkostnaden dette innebærer sammen med oss, sier adm direktør Morten Årikstad i Seafront Group.
Biler og kapellhengere er kraftig profilert for å markere det grønne skiftet. Førerhusene er helfoliert med motiv av grønn mose.
- Investeringen er en del av målrettet arbeid mot lavere utslipp, etter vår visjon og strategi, sier Nils Gunnar Gjelsten.
Kristiansand havn var tidlig ute med å elektrifisere og redusere miljøpåvirkning og har blant annet bygget en ny kai for cruisebåter med elektrisk tilkobling ved landligge. Så bilene bidrar også i havna med å redusere utslipp.
Bilene er levert av Volvo lastebilforhandler Trucknor i Kristiansand, ved salgssjef Tom Jarlsby.