-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
Denne kommer også med grønne skilter
Maxus-importøren satser ikke bare på MPV-modellen Euniq 5 som syvseters familiebil. Den vil også komme som toseters varebil med et lasterom på 2,2 m3.

Hva som er poenget med å sette grønne skilter på en elektrisk familiebil som uansett ikke er underlagt bilavgiftsregimet?
Og der du enkelt kan ta ut baksetene og skape en «varebil» de gangene du trenger det, og tilbake til syv seter når det er et behov?
Hovedgrunnen til at importøren, RSA, velger å tilby Maxus Euniq 5 med grønne skilter heter nok Enova.
50.000 kroner i støtte
Ved å registrere bilen som varebil oppfylles nemlig kriteriene for å få 50.000 kroner i kjøpsstøtte fra det statlige støtteorganet, samt 5.000 kroner til kjøp av lader. Dette er støtteordninger som gjelder kun for elektriske varebiler med grønne skilter.
Men fordi andelen elektriske varebiler henger langt etter andelen elektriske personbiler, tar flere politikere til orde for å la elbilinsentivene leve litt lenger for elektriske varebiler. Tanken er at det skal bidra til å sette fart i elektrifiseringen av nyttetransporten.
Blant annet er det snakk om at elektriske varebiler skal få fritak i bomringen fra nyttår – noe senere enn den opprinnelige planen.
I dette bildet er det lett å se hvorfor Euniq 5 nå tilbys også som toseters varebil med et varerom på 2,2 m3.
LES OGSÅ: Sterk uenighet om endringer i støtten til elektriske varebiler
177 hestekrefter
Ifølge importøren skal det sågar bli en komfortabel varebil, med elmotor på 177 hestekrefter, skinnseter som standard og panorama soltak. Næringsdrivende vil nok også sette pris på muligheten for både hengerfeste og takstativ.
Rekkevidden oppgis som «inntil 356 kilometer WLPT-urban». Da er det viktig å være oppmerksom på at importøren oppgir rekkevidden for bykjøring. Drar du ut på landeveien blir tallet straks noe lavere.
Batteripakken er plassert under gulvet, noe som gir bilen et lavt tyngdepunkt. 0-100 km/t skal unnagjøres på 9,5 sekunder, og lading fra 30-80 prosent skal skje på halvtimen ved hurtiglading.
På den sikre siden finnes blant annet nødbremsassistent, filskiftvarsel og blindsonevarsel.
Prisen starter på 399.900 kroner.