-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kompakt varebil i ny drakt, også som ladbar hybrid
Ford Pro avduket i dag den nye generasjonen av en av sine mest solgte varebiler i Norge, Transit Connect. Dermed er hele Transit-familien totalfornyet og elektrifisert.
– Nye Transit Connect har blitt mye bedre på mange av de punktene vi vet våre kunder setter pris på. Den har fått et større lasterom, et hi-tech-førermiljø og det siste av avanserte førerassistanseteknologier. Den kompakte varebilen blir også tilgjengelig med firehjulsdrift, sier salgssjef for nyttekjøretøy i Ford Motor Norge, Espen Markussen.
Ifølge Ford kommer nye Transit Connect som en godt utstyrt Trend-variant og en meget godt utstyrt Limited-variant, og den fås i både lang og kort utgave.
– Sammen med nye Transit Courier og den kommende elektriske E-Transit Courier betyr dette at vi har vårt beste utvalg av kompakte varebiler noensinne. Legger vi til nye Transit Custom, Transit 2T, som begge er tilgjengelig i elektriske varianter, i tillegg til nye Ranger, så er det få andre som kan vise til en tilsvarende bredde i sitt sortiment. Med god støtte fra Ford Pros support og software for å bedre produktiviteten til våre nyttekjøretøykunder, er dette en uslåelig pakke, sier Markussen.
Bedre kapasitet og lavere forbruk
Den tredje generasjon Transit Connect har bedre kapasitet – med et lastevolum på hele 3,7 m3eller 3,1 m3 – avhengig av om du velger den lange eller korte varianten. Maksimal nyttelast er 820 kg mens den kan trekke hengere på inntil 1500 kg.
Bilen leveres med en 2.0-liters EcoBlue turbodieselmotor med enten 122 eller 102 hestekrefter. Firehjulsdrift fås i kombinasjon med den store motoren og en 6-trinns manuell girkasse. En 7-trinns automatgirkasse kan også leveres med denne motoren, men da med forhjulsdrift.
102 hk-varianten kommer med 6-trinns manuell girkasse og forhjulsdrift. Ford Pro forventer et drivstofforbruk helt ned mot 0,48 l/mil.
Ladbar hybrid med lang rekkevidde
For første gang kan Transit Connect fås som ladbar hybrid med et mål om en helelektrisk rekkevidde på opptil hele 110 km. Den kan også hurtiglades (DC-lading) med en hastighet på inntil 50kW og har en ombordlader på 11 kW AC.
Transit Connect ladbar hybrid har en 1.5-liters EcoBoost-motor som sammen med et batteri og en elektrisk motor leverer 150 hk og maks dreiemoment på 350 Nm. Maksimal nyttelast for denne er 770 kg, mens tillatt tilhengervekt vil være 1400 kg.
Moderne førermiljø
Nye Transit Connect kommer med mye teknologi, blant annet et heldigitalt 10-tommers instrumentpanel som standard i tillegg til en sentralt plassert 10-tommers berøringsskjerm for infotainment.
Trådløs Android Auto og Apple CarPlay er tilgjengelig. Velger du Limited får du også med trådløs lading av mobiltelefonen som standard. Det er enkelt å lade større enheter som bærbare PC-er fordi USB-utgangene i kupeen gir opptil 45 watt.
I kombinasjon med varme i rattet kan kundene velge alternative forseter godkjent av den tyske organisasjonen for rygghelse (AGR). Med disse får du fireveis elektrisk regulerbare korsryggstøtte og justerbar forlenget benstøtte for optimal komfort.
(saken fortsetter)
Ryggehjelp med henger
Som standard er flere avanserte førerassistansesystemer som antikollisjonssystem med automatisk nødbrems, kollisjonsvarsling unnamanøvreringsassistent og veikryssassistent for å forhindre eller redusere konsekvensene av kollisjoner med andre trafikanter.
Et ryggekamera og et blindsoneinformasjonssystem med varsel for kryssende trafikk er standard på Limited. Det er også den innovative teknologien, «Varsel ved utgang», som skal forhindre at fører eller passasjer åpner døren og treffer forbipasserende trafikanter.
Nye Transit Connect er også tilgjengelig med andre teknologier. Med Pro Trailer Backup-assistenten blir rygging med tilhenger langt enklere fordi du kan overvåke ryggingen fra skjermen inni bilen og manøvrere ved hjelp av et eget roteringshjul.
Produksjonsstart våren 2024
Produksjonen av nye Transit Connect starter i løpet av våren 2024. De første leveringene av variantene med diesel og forhjulsdrift skal etter planen skje til sommeren, mens Transit Connect ladbar hybrid vil være på plass senere i år. Varianter med firehjulsdrift vil være klare for levering tidlig i 2025.
Med lanseringen av Transit Connect ladbar hybrid kan Ford tilby alle Transit-modellene som elektrifiserte eller helelektriske varianter. Mens E-Transit allerede leder an salget i sitt segment, ble det også rett før jul i fjor åpnet for bestilling av den helelektriske varianten av Europas mest solgte varebil i 1-tonnssegmentet, E-Transit Custom. Snart åpnes det også opp for bestilling av den kompakte helelektriske varebilen, E-Transit Courier.