-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Spionbilder: 5. generasjon Ford Transit
En prototype av den nye Transiten på vei til testing ble nylig fanget opp av vår spionfotograf. Strammere design og økt fokus på infotainment er i vente fra Ford.

Motoren har knapt kjølt seg ned etter testkjøring av den nye Ford Transit Trail Custom, før det ramler inn spionbilder av den nye 6. generasjon Ford Transit Custom i mailboksen.
Dagens Ford Transit kom i 2013, og fikk en facelift i 2018 med blant annet ny grill- og interiørdesign i tråd med resten av Ford-flåten. I 2020 lanserte Ford to nye robuste og ekstra hardføre Trail og Active-varianter av sine Transit-modeller, Transit 2T Trail og Transit Custom Trail.
Strammere design
Bildene er angivelig av en Ford Transit Chassis-testbil for 5. generasjon Ford Transit Custom. To modifiserte testbiler fra Ford ble fotografert på en biltransporter sammen med storkonkurrenten Renault Trafic. Sistnevnte bruker sannsynligvis Ford til å sammenligne med under testing.
Testbilene hadde tydelig modifiserte støtfangere, panser og hjulbuer. Frontlyktene er smalere og ikke strukket opp mot a-stolpen som med dagens Transit. Frontgrillen er også slanket, og kan tyde på en strammere designretning for Ford Transit framover.
I interiøret ble det observert en betydelig større infotainmentskjerm enn dagens åtte-tommers skjerm. Sannsynligvis er det en 12 tommers skjerm som Ford tidligere annonserte kommer med den nye Ford E-Transit i 2022.
Les også: Her er helelektriske E-Transit – men den kommer ikke før i 2022
Dette kan tyde på økt fokus på applikasjoner og videreutvikling av Ford Pass Connect, som gir tilgang til en rekke flåtestyringsverktøy, tjenester og funksjoner fra en app på mobiltelefonen.
Internettilkobling er allerede innført som standardutstyr (FordPass Connect-modem) i sju nyttekjøretøy-modeller fra Ford.
Fra 2022 kommer i tillegg de første nyttekjøretøyene fra Ford med det helt nye kommunikasjons- og underholdningssystemet SYNC 4. Systemet skal blant annet ha forbedret stemmegjenkjennings- teknologi og navigasjon ved bruk av skytjenester.
Helelektrisk E-Transit
Ford har satt seg som mål å lede utviklingen innen den globale elektrifiseringen av nyttekjøretøy. I november i fjor avduket Ford den nye E-Transit med en rekkevidde på opptil 350 km. Det finnes hele 25 forskjellige varianter av E-Transit. Varebil med dobbelkabin og chassis med påbyggingsmuligheter tilgjengelig i forskjellige lengder, takhøyder og lastekapasitet.
Bildene er noen av de aller første som er tatt av første av neste generasjon Ford Transit. E-Transit er allerede bekreftet for 2022, og det forventes lansering av neste generasjon Ford Transit i 2022.