-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
45 år i Transit
I SIN BESTE ALDER: En av verdens viktigste Ford-modeller, varebilen Transit, feirer nå sitt 45-årsjubileum.

Transit er en bil nesten alle har et forhold til. For dette er en sånn bil som har vokst til å ta alle roller i menneskers liv, fra filmstjerne til russebil til daglig arbeidsplass.
Den første Transiten rullet av samlebåndet i Berkshire (England) i 1965. Siden er det produsert over seks millioner av bilen, fordelt på 22 fabrikker rundt i verden.
Den første Transiten hadde tre motoralternativer. Det gikk mest i bensin den gang (1,7 og 2,0 med henholdsvis 73 og 85 hester), men den kunne også leveres med en Perkins rekkefire diesel med 43 hester.
Overgang til metrisk i 1971
Siden har utviklingen og utallige innovasjoner rullet på. I 1971 ble for eksempel modellbenevningen endret for å markere overgangen til metriske mål, og tallet som ble bruket er nyttelasten i kilo delt på 10.
I 1978 får Transit sin første store facelift, med forlenget og strømlinjeformet panser, blant annet for å gjøre plass til de stadig mer populære dieselmotorene. Og innen 1985 er hele to millioner Transiter produsert ved fabrikken i Southhampton.
I 1986 ser en helt ny Transit dagens lys, med bedre aerodynamikk, bedre kollisjonssikkerhet og et utall praktisk forbedringer. Og i 1991 kommer den første turbodieselen. I 1996 leveres Transit også i form av en 17-seters minibuss.
Les mer varebilstoff her:
- Mercedes Vito blir ny
- Førsteinntrykket: 3. generasjon Renault Master
- Nå kommer nye Caddy
- Peugeot 5008 klar som varebil
- Liste: De aller største varebilene
Året 2000 er også året da Ford gjorde det største utviklingsgrepet i Transit-historien. Helt ny bil, tilgjengelig i tre akselavstander , men bygget over samme plattform. Og nå tilgjengelig med både forhjulsdrift og bakhjulsdrift.
I 2006 lanseres nok en gang en splitter ny Transit på markedet, med helt ny styling og det aller siste innen motorer og sikkerhet. ESP blir standardutrustning fra 2007, og i 2009 kommer miljøvarianten ECOnetic.
Transit nummer seks millioner ble produsert ved Kocaeli-fabrikken i Tyrkia tidligere i år.
Tips YrkesBil på email: haakon@bilforlaget.no