-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Storleveransen på ti nye trekkvogner var bare begynnelsen for Fredstad
I halvannet år skal selskapet få levert ytterligere to nye lastebiler hver måned. Samtidig skal de drifte bilene på en ny måte.
Fredstad Logistikk fikk som kjent nylig overlevert ti nye Scania-trekkvogner.
Selskapet har i dag 42 trekkvogner, og planen er å bytte hele bilparken til nye Scania-lastebiler, opplyser kjøretøyimportøren i en pressemelding.
Da daglig leder i Fredstad logistikk, Hans Martin Fredstad, startet opp eget transportselskap jobbet han fortsatt som lastebilselger, og det gjorde han i flere år før hans egen virksomhet ble for stor til å drifte ved siden av “vanlig” jobb.

Mer standardiserte biler
Den nye, store avtalen med Scania endrer hele hans måte å drifte bilflåten.
Tidligere har bedriften kjørt bilene i sju til åtte år, og har i stor grad blitt bygd som personlige biler som var særlig påkostet innvendig for hver enkelt sjåfør.
- Den store forskjellen fra tidligere er at nå har vi knapt noen som bor i bilen lenger. Dermed er det ikke det behovet, og bilene har blitt mer standardiserte og like de siste årene, sier Hans Martin Fredstad.
Nå skal Fredstad Logistikk kjøre bilene i bare to år før de byttes.
Identiske
Åtte av de ti bilene selskapet fikk levert i februar var Scania 560R 6x2 trekkvogner. De siste to er 590R. Sistnevnte vil bli den nye “enhetsbilen”, og ytterligere 36 eksemplarer av 590R trekkvogner er satt i bestilling.
Disse skal leveres to og to hver måned i
halvannet år fremover, fra i sommer. Alle blir identiske, med 315 cm i
akselavstand, retarder, løfteboggi og den høye sovehytten.
Selskapet kjører for mange oppdragsgivere, men har mye inntransport for flere av matvaregrossistene. Nå i vårmånedene har de også mye kjøring av torv og jord til butikker og sluttbrukere. Hovednedslagsfeltet er det sentrale Østlandet.