-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil

Storleveransen på ti nye trekkvogner var bare begynnelsen for Fredstad
I halvannet år skal selskapet få levert ytterligere to nye lastebiler hver måned. Samtidig skal de drifte bilene på en ny måte.
Fredstad Logistikk fikk som kjent nylig overlevert ti nye Scania-trekkvogner.
Selskapet har i dag 42 trekkvogner, og planen er å bytte hele bilparken til nye Scania-lastebiler, opplyser kjøretøyimportøren i en pressemelding.
Da daglig leder i Fredstad logistikk, Hans Martin Fredstad, startet opp eget transportselskap jobbet han fortsatt som lastebilselger, og det gjorde han i flere år før hans egen virksomhet ble for stor til å drifte ved siden av “vanlig” jobb.

Mer standardiserte biler
Den nye, store avtalen med Scania endrer hele hans måte å drifte bilflåten.
Tidligere har bedriften kjørt bilene i sju til åtte år, og har i stor grad blitt bygd som personlige biler som var særlig påkostet innvendig for hver enkelt sjåfør.
- Den store forskjellen fra tidligere er at nå har vi knapt noen som bor i bilen lenger. Dermed er det ikke det behovet, og bilene har blitt mer standardiserte og like de siste årene, sier Hans Martin Fredstad.
Nå skal Fredstad Logistikk kjøre bilene i bare to år før de byttes.
Identiske
Åtte av de ti bilene selskapet fikk levert i februar var Scania 560R 6x2 trekkvogner. De siste to er 590R. Sistnevnte vil bli den nye “enhetsbilen”, og ytterligere 36 eksemplarer av 590R trekkvogner er satt i bestilling.
Disse skal leveres to og to hver måned i
halvannet år fremover, fra i sommer. Alle blir identiske, med 315 cm i
akselavstand, retarder, løfteboggi og den høye sovehytten.
Selskapet kjører for mange oppdragsgivere, men har mye inntransport for flere av matvaregrossistene. Nå i vårmånedene har de også mye kjøring av torv og jord til butikker og sluttbrukere. Hovednedslagsfeltet er det sentrale Østlandet.