-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Storleveransen på ti nye trekkvogner var bare begynnelsen for Fredstad
I halvannet år skal selskapet få levert ytterligere to nye lastebiler hver måned. Samtidig skal de drifte bilene på en ny måte.
Fredstad Logistikk fikk som kjent nylig overlevert ti nye Scania-trekkvogner.
Selskapet har i dag 42 trekkvogner, og planen er å bytte hele bilparken til nye Scania-lastebiler, opplyser kjøretøyimportøren i en pressemelding.
Da daglig leder i Fredstad logistikk, Hans Martin Fredstad, startet opp eget transportselskap jobbet han fortsatt som lastebilselger, og det gjorde han i flere år før hans egen virksomhet ble for stor til å drifte ved siden av “vanlig” jobb.
Mer standardiserte biler
Den nye, store avtalen med Scania endrer hele hans måte å drifte bilflåten.
Tidligere har bedriften kjørt bilene i sju til åtte år, og har i stor grad blitt bygd som personlige biler som var særlig påkostet innvendig for hver enkelt sjåfør.
- Den store forskjellen fra tidligere er at nå har vi knapt noen som bor i bilen lenger. Dermed er det ikke det behovet, og bilene har blitt mer standardiserte og like de siste årene, sier Hans Martin Fredstad.
Nå skal Fredstad Logistikk kjøre bilene i bare to år før de byttes.
Identiske
Åtte av de ti bilene selskapet fikk levert i februar var Scania 560R 6x2 trekkvogner. De siste to er 590R. Sistnevnte vil bli den nye “enhetsbilen”, og ytterligere 36 eksemplarer av 590R trekkvogner er satt i bestilling.
Disse skal leveres to og to hver måned i
halvannet år fremover, fra i sommer. Alle blir identiske, med 315 cm i
akselavstand, retarder, løfteboggi og den høye sovehytten.
Selskapet kjører for mange oppdragsgivere, men har mye inntransport for flere av matvaregrossistene. Nå i vårmånedene har de også mye kjøring av torv og jord til butikker og sluttbrukere. Hovednedslagsfeltet er det sentrale Østlandet.