Norske kunder får prøve Isuzus nye VIP-konsept først

Isuzu-fabrikken introduserer nå et nytt Testdrive-prosjekt, der proffkunder får prøve pickupen D-Max over en utvidet periode.

Publisert

Det nærmer seg et år siden den nyeste utgaven av Isuzu D-Max ble lansert i Norge.

Etter å ha holdt seg overraskende bra på salgsstatistikken med den gamle versjonen, som begynte å dra på årene, har den nye modellen gitt konkurrentene mer å bryne seg på.

Hittil i år har modellen økt antall nyregistreringer med 175 prosent, og den ligger i øyeblikket på en soleklar tredjeplass – bak Toyota Hilux på første og Ford Ranger på andre, ifølge registreringsstatistikken fra Opplysningsrådet for Veitrafikken.

Nå melder Isuzu-importøren RSA at Isuzu-fabrikken introduserer et nytt konsept hvor proffkunder skal få teste Isuzu D-Max over en periode, og «erfare hva den kan tilføre bedriften i praksis».

Steinar Dokken, salgssjef for Isuzu i Norge, opplyser til YrkesBil at det vil variere hvor lang testperiodene vil være:

– Det er individuelt, og avtales i hvert enkelt tilfelle med lokal forhandler, sier Dokken.

Ifølge pressemeldingen er konseptet en del av fabrikkens utviklingsstrategi, og fabrikken vil bruke test-kjørernes tilbakemeldinger for videre utvikling av bilen.

Norge er visstnok første marked som tar i bruk «VIP Testdrive»-prosjektet som skal lanseres hos de fleste Isuzu-forhandlere over hele landet. Flere forhandlere er allerede i gang.

Tronfjell Maskin AS og Høgevarde AS er to bedrifter som fremheves i pressemeldingen, fordi de har prøvekjørt TestDrive-biler hos henholdsvis Granrud Bilverksted og Gol Auto, og deretter bestilt nye biler.

Powered by Labrador CMS