-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Yutong på vei til Norge
Den kinesiske produsenten satser på ren elbuss-strategi.
– Er du fra Norge? Så gøy, jeg kom faktisk rett fra Bergen i går, forteller Ma Kai til YrkesBil, der vi treffer ham på Yutongs Busworld-stand.
Han er prosjektleder for Nordic Division i ZhengZhou Yutong Bus Co. Ltd., og bakgrunnen for Bergen-besøket er at den kinesiske bussprodusenten er i dialog med operatøren Keolis.
Keolis ble i juni tildelt kontrakten for drift av Skyss sin rutepakke Bergen Sentrum.
Kontrakten har oppstart 1.desember 2020 og gjelder for 9,5 år med opsjon på 1+1, og skal bestå av en flåte på 126 busser som skal operere med 100 prosent fornybar energi, hovedsakelig elektrisk. Etter det YrkesBil forstår er det snakk om over 80 elbusser.
– Det stemmer at vi er i dialog med Yutong, men kontrakt er ikke undertegnet ennå, opplyser adm. direktør Gry Miriam Olsen i Keolis Norge AS til YrkesBil.
Ma Kai kan ikke si mer konkret om dialogen med Keolis, men understreker at Yutong anser Norge som «svært attraktivt».
– Vi planlegger å etablere oss i Norge som et rent elbussmerke. Vi har allerede levert elbusser til Reykjavik, København og Helsinki – men foreløpig ingen til det norske markedet, forteller Ma Kai.
Tilstedeværelsen i Skandinavia skjer gjennom selskapet Yutong Eurobus Scandinavia, som drives av islendingen Benedikt Gudmundsson.
– Nøyaktig hvordan vi skal gjøre ting i Norge med service og ettermarked må vi komme tilbake til, sier Ma Kai.
LES OGSÅ:
-
Test av kinesisk buss gikk verden rundt, men: – Alle oppkoblede kjøretøy utgjør risiko
-
Continental er tilbake som glad dekkfabrikk
-
Egen tungbilkolonne over Haukeli: Det blir strenge krav for å være med
-
Kan kineserne eller andre fjernstyre busser ut over stupet?
-
Bilbransjens Dager: Kinesiske elbusser på nyttekjøretøy-agendaen
-
Ruter har testet cybersikkerhet: Kinesisk produsent kan fjern-stanse bussen
-
BusWorld: Mer mangfoldig enn noensinne
-
Gøteborg gjør som Stavanger
-
MG kommer med buss
-
Vurderer 25-meters metrobuss i Oslo-området – her er erfaringene og utfordringene