-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Fyrverkeri for nyfødte Arocs
Mercedes-Benz lot i dag europeiske journalister prøvekjøre sin nye Arocs-serie.
ANLEGG OG SLIKT: Du må venne deg til det nye navnet. Arocs til Mercedes-Benz vil overta mye av "lokalmarkedet" til gamle Actros.
Olav-K. Thingwall, PR- og informasjonssjef i Mercedes-Benz Norge Nyttekjøretøy, forteller at Arocs vil overta store deler av markedet til Actros.
- Tømmertransporten, melketransporten fra gårdene og kranbilen vil i framtiden være en Arocs. Actros vil være en bil som bare går på landevegen, påpeker han.
Tøffe forhold
- De andre vil være Arocs. De har et større utvalg på akselkombinasjoner, rammer og hytter. Du vil få alt du har hatt på den gamle, men mer spesialisert, sier Thingwall.
Det var ikke tilfeldig at Mercedes-Benz valgte å ha hele sitt åpningsshow i det store kalkbruddet i Wuppertal, sør vest i Tyskland. Dette er redskap som er beregnet for tøffe forhold.
Med blytunge rytmer og fyrverkeri hadde bilfabrikanten laget et åpningsshow det luktet svidd av.
På norske skilt i november
Bransjen kan glede seg over mange forbedringer fra den gamle Actros, blant annet nye PowerShift 3 med girskifter som er 20 prosent kortere enn PowerShift 2 (og inntil 50 prosent kortere enn Telligent).
Arocs kommer også med et raskt girskifte mellom framover og bakover som går utenom nøytral stilling. Motorene er tilpasset Euro 6.
Arocs kommer til Norge i løpet av høsten. De første registrerte bilene kan rulle på vegen i november. Les om Arocs-kjøringen i kommende utgave av YrkesBil.