-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Antirust-senter for buss
Eiker Dinitrol Senter har startet antirustbehandling av busser i Vestfossen mellom Drammen og Kongsberg. Verkstedet er det eneste som kan levere denne tjenesten i Sør-Norge.
Det viser seg at det er et stort behov for denne tjenesten, da korrosjon på busser er et utbredt problem. Som på personbiler er rust på busser også vanskelig å få øye på fra utsiden. Det er først når bussen er løftet opp og grundig rengjort at rustangrepene blir synlige.
Eiker Dinitrol Senter oppdager ofte korrosjon/rust på busser som er i daglig bruk. Dette er ting som selvsagt blir rettet på før bussen blir antirustbehandlet og satt ut i trafikk på nytt.
Antirustverkstedets konklusjon etter kun kort tids drift er at alle busser burde få en grundig rengjøring av vognbunn og påføring av ny antirustbeskyttelse hvert tredje år. Dette vil avdekke rust og annen korrosjon på vitale deler som bremser, hjuloppheng, styring, tanker og ramme på et tidlig tidspunkt. Levetiden på bussen vil også bli betraktelig lengre.
Mange busser på norske veier blir sjelden eller aldri antirustbehandlet. Det finnes også nye busser som knapt får påført noen form for antirustbeskyttelse før de settes i trafikk.
I dag koster en vanlig buss mellom 1 og 2 millioner kroner, så ved å forlenge bussens levetid med 3 – 5 år med antirustbehandling vil gevinsten være betydelig både økonomisk og sikkerhetsmessig. I tillegg vil man også oppnå bedre pris når bussen eventuelt skal selges.