-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Antirust-senter for buss
Eiker Dinitrol Senter har startet antirustbehandling av busser i Vestfossen mellom Drammen og Kongsberg. Verkstedet er det eneste som kan levere denne tjenesten i Sør-Norge.
Det viser seg at det er et stort behov for denne tjenesten, da korrosjon på busser er et utbredt problem. Som på personbiler er rust på busser også vanskelig å få øye på fra utsiden. Det er først når bussen er løftet opp og grundig rengjort at rustangrepene blir synlige.
Eiker Dinitrol Senter oppdager ofte korrosjon/rust på busser som er i daglig bruk. Dette er ting som selvsagt blir rettet på før bussen blir antirustbehandlet og satt ut i trafikk på nytt.
Antirustverkstedets konklusjon etter kun kort tids drift er at alle busser burde få en grundig rengjøring av vognbunn og påføring av ny antirustbeskyttelse hvert tredje år. Dette vil avdekke rust og annen korrosjon på vitale deler som bremser, hjuloppheng, styring, tanker og ramme på et tidlig tidspunkt. Levetiden på bussen vil også bli betraktelig lengre.
Mange busser på norske veier blir sjelden eller aldri antirustbehandlet. Det finnes også nye busser som knapt får påført noen form for antirustbeskyttelse før de settes i trafikk.
I dag koster en vanlig buss mellom 1 og 2 millioner kroner, så ved å forlenge bussens levetid med 3 – 5 år med antirustbehandling vil gevinsten være betydelig både økonomisk og sikkerhetsmessig. I tillegg vil man også oppnå bedre pris når bussen eventuelt skal selges.