-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Slutt på tung Nissan i Norge
Etter 27 år med Nissan Diesel lastebiler er det slutt med merket på det norske markedet. De siste bilene ble levert i månedsskiftet april/mai.
Renaults lastebildivisjon innen Volvo-gruppen, Renault Trucks SA, har tegnet avtale med Nissan Norge AS om overtakelse av deres lastebilvirksomhet i Norge fra 1. oktober. Avtalen omfatter agenturet for Renault lastebiler samt service og reservedelsansvaret for Nissan Diesel lastebiler.
Virksomheten skal fortsatt drives fra lokalene til Nissan Norge AS i Solbergelva samt forhandleranlegget på Alnabru i Oslo. Alle de ansatte blir værende, slik at all kompetanse på begge merker blir videreført inn i det nye selskapet som vil få navnet Renault Trucks Norge AS. Under etableringen vil selskapet bli ledet av Bengt Gustafsson, som har lang erfaring fra ledende stillinger i Volvo, bl.a. som direktør for Volvo Norge i årene 1988-1991.
Nåværende leder av lastebilavdelingen i Nissan Norge AS, Svein Høstmark, vil også være engasjert i det nye selskapet i en tid framover. Nissan Norge AS skal levere reservedellogistikken for både Renault og Nissan gjennom sitt sentrallager. Det ruller fortsatt nærmere 7000 Nissan last, buss og kombibiler på norske skilter. Renault-antallet er fortsatt kun tresifret, men er stigende.
–Som følge av en langsiktig beslutning kom gruppen Volvo-Renault-Nissan fram til at det ikke er plass til alle tre merker i Europa. Nissan ble sjaltet ut blant annet fordi Japans utslippskrav er i utakt med Europas, forklarer Svein Høstmark.
Etter noen trange år for Renault lastebiler her hjemme overtok Nissan Norge AS importen i 2000 og sørget for en betydelig framgang for de franske produktene - fra en nærmest anonym posisjon vil Renault selge nærmere 200 lastebiler i Norge i år.