-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volvo og Heidelberg Materials:
Sammen for lavere utslipp i anleggsbransjen
Heidelberg Materials har inngått en samarbeidsavtale med Volvo Group med formål om å redusere karbonutslippene i bygg- og anleggsbransjen.
Som en del av avtalen skal Volvo-konsernets miks av elektriske lastebiler og anleggsmaskiner tas i bruk på en rekke av Heidelberg Materials' anlegg og steinbrudd i Nord-Europa. Det inkluderer blant annet de tidligere Norcem-anleggene i Norge.
Både tilgjengelige kjøretøy og prototyper vil bli brukt og testet i den daglige driften på anleggene. Dette vil gjøre det mulig for partene å evaluere kjøretøyene med tanke på driftseffektivitet, vedlikehold og ikke minst lading på anleggene.
«Det er avgjørende for Heidelberg Materials å finne måter å redusere klimapåvirkningen på for å nå null netto karbonutslipp i hele verdikjeden, og transport utgjør en betydelig del», skriver de i en pressemelding.
I Nord-Europa står landbasert transport for totalt 6 prosent av klimapåvirkningen i verdikjeden. Elektrifisering av kjøretøyene har potensial til å redusere de årlige utslippene med opptil 200 000 tonn CO2. I tillegg gir elektrifiserte kjøretøy et roligere og bedre arbeids- og bymiljø.
– Partnerskapet med Volvo er et flaggskipprosjekt i bransjen vår, og det har potensial til å være en betydelig pådriver for avkarbonisering av hele verdikjeden i Nord-Europa. Vi ser frem til å samarbeide om å identifisere og implementere de aller nyeste løsningene for en rask klimaomstilling i bygg- og anleggssektoren, sier Dr. Dominik von Achten, CEO i Heidelberg Materials Group.
– Samarbeid som dette adresserer klimaendringer i hele verdikjeden. Samtidig som vi fokuserer på å redusere utslippene fra våre produkter og vår egen virksomhet, er vi også opptatt av å hjelpe kundene våre med å være forbilder gjennom innovative samarbeid som fører til nødvendige endringer, kvitterer Martin Lundstedt, konsernsjef i Volvo Group.
I 2023 skal det gjennomføres en seks måneder lang felles mulighetsstudie for å finne ut hvilken utslippsfri kjøretøyteknologi og ladeinfrastruktur som passer best for Heidelberg Materials' virksomhet – både eksisterende og fremtidige løsninger.
Studien vil gi en unik mulighet til å kartlegge, skreddersy og implementere et komplett CO2-reduksjonsprogram på tvers av hele virksomheten for transport- og lasteaktiviteter.
Prosjektet vil primært fokusere på de større fabrikkene i Norden, og allerede i løpet av sommeren vil det første kjøretøyet være i drift ved sementfabrikken i Slite i Sverige.