-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Volvo og Heidelberg Materials:
Sammen for lavere utslipp i anleggsbransjen
Heidelberg Materials har inngått en samarbeidsavtale med Volvo Group med formål om å redusere karbonutslippene i bygg- og anleggsbransjen.
Som en del av avtalen skal Volvo-konsernets miks av elektriske lastebiler og anleggsmaskiner tas i bruk på en rekke av Heidelberg Materials' anlegg og steinbrudd i Nord-Europa. Det inkluderer blant annet de tidligere Norcem-anleggene i Norge.
Både tilgjengelige kjøretøy og prototyper vil bli brukt og testet i den daglige driften på anleggene. Dette vil gjøre det mulig for partene å evaluere kjøretøyene med tanke på driftseffektivitet, vedlikehold og ikke minst lading på anleggene.
«Det er avgjørende for Heidelberg Materials å finne måter å redusere klimapåvirkningen på for å nå null netto karbonutslipp i hele verdikjeden, og transport utgjør en betydelig del», skriver de i en pressemelding.
I Nord-Europa står landbasert transport for totalt 6 prosent av klimapåvirkningen i verdikjeden. Elektrifisering av kjøretøyene har potensial til å redusere de årlige utslippene med opptil 200 000 tonn CO2. I tillegg gir elektrifiserte kjøretøy et roligere og bedre arbeids- og bymiljø.
– Partnerskapet med Volvo er et flaggskipprosjekt i bransjen vår, og det har potensial til å være en betydelig pådriver for avkarbonisering av hele verdikjeden i Nord-Europa. Vi ser frem til å samarbeide om å identifisere og implementere de aller nyeste løsningene for en rask klimaomstilling i bygg- og anleggssektoren, sier Dr. Dominik von Achten, CEO i Heidelberg Materials Group.
– Samarbeid som dette adresserer klimaendringer i hele verdikjeden. Samtidig som vi fokuserer på å redusere utslippene fra våre produkter og vår egen virksomhet, er vi også opptatt av å hjelpe kundene våre med å være forbilder gjennom innovative samarbeid som fører til nødvendige endringer, kvitterer Martin Lundstedt, konsernsjef i Volvo Group.
I 2023 skal det gjennomføres en seks måneder lang felles mulighetsstudie for å finne ut hvilken utslippsfri kjøretøyteknologi og ladeinfrastruktur som passer best for Heidelberg Materials' virksomhet – både eksisterende og fremtidige løsninger.
Studien vil gi en unik mulighet til å kartlegge, skreddersy og implementere et komplett CO2-reduksjonsprogram på tvers av hele virksomheten for transport- og lasteaktiviteter.
Prosjektet vil primært fokusere på de større fabrikkene i Norden, og allerede i løpet av sommeren vil det første kjøretøyet være i drift ved sementfabrikken i Slite i Sverige.