-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Volvo og Heidelberg Materials:
Sammen for lavere utslipp i anleggsbransjen
Heidelberg Materials har inngått en samarbeidsavtale med Volvo Group med formål om å redusere karbonutslippene i bygg- og anleggsbransjen.
Som en del av avtalen skal Volvo-konsernets miks av elektriske lastebiler og anleggsmaskiner tas i bruk på en rekke av Heidelberg Materials' anlegg og steinbrudd i Nord-Europa. Det inkluderer blant annet de tidligere Norcem-anleggene i Norge.
Både tilgjengelige kjøretøy og prototyper vil bli brukt og testet i den daglige driften på anleggene. Dette vil gjøre det mulig for partene å evaluere kjøretøyene med tanke på driftseffektivitet, vedlikehold og ikke minst lading på anleggene.
«Det er avgjørende for Heidelberg Materials å finne måter å redusere klimapåvirkningen på for å nå null netto karbonutslipp i hele verdikjeden, og transport utgjør en betydelig del», skriver de i en pressemelding.
I Nord-Europa står landbasert transport for totalt 6 prosent av klimapåvirkningen i verdikjeden. Elektrifisering av kjøretøyene har potensial til å redusere de årlige utslippene med opptil 200 000 tonn CO2. I tillegg gir elektrifiserte kjøretøy et roligere og bedre arbeids- og bymiljø.
– Partnerskapet med Volvo er et flaggskipprosjekt i bransjen vår, og det har potensial til å være en betydelig pådriver for avkarbonisering av hele verdikjeden i Nord-Europa. Vi ser frem til å samarbeide om å identifisere og implementere de aller nyeste løsningene for en rask klimaomstilling i bygg- og anleggssektoren, sier Dr. Dominik von Achten, CEO i Heidelberg Materials Group.
– Samarbeid som dette adresserer klimaendringer i hele verdikjeden. Samtidig som vi fokuserer på å redusere utslippene fra våre produkter og vår egen virksomhet, er vi også opptatt av å hjelpe kundene våre med å være forbilder gjennom innovative samarbeid som fører til nødvendige endringer, kvitterer Martin Lundstedt, konsernsjef i Volvo Group.
I 2023 skal det gjennomføres en seks måneder lang felles mulighetsstudie for å finne ut hvilken utslippsfri kjøretøyteknologi og ladeinfrastruktur som passer best for Heidelberg Materials' virksomhet – både eksisterende og fremtidige løsninger.
Studien vil gi en unik mulighet til å kartlegge, skreddersy og implementere et komplett CO2-reduksjonsprogram på tvers av hele virksomheten for transport- og lasteaktiviteter.
Prosjektet vil primært fokusere på de større fabrikkene i Norden, og allerede i løpet av sommeren vil det første kjøretøyet være i drift ved sementfabrikken i Slite i Sverige.